SAS kutter på Chicago og Beijing

Re: SAS kutter på Chicago og Beijing

Berettiget dersom det er facts..

Kan ikke snakke for hvordan det er i Seattle, men i skandinavia og Chicago kom ihvertfall ikke SAS ut noe billigere enn konkurrentene med det volumet vi hadde. Det kan ihvertfall jeg bekrefte om kjenner salgsavdelingen ganske saa godt. 100 turer t/r i business pr aar t/r skandinavia- Chicago og omvendt, samt ca. 1,2 mill i skandinavia er ikke akkurat den stoerste kunden, men langt fra den minste. Prisene vi fikk var ekstremt likt det de andre presenterte

Blir rimelig tynt aa skjaere hele SAS intercont under en kam paa bakgrunn av Seattle markedet.

Og naar det gjelder oppgraderingene som selges tar -A fullstendig feil.

Dette er ihvertfall langt fra den viktigste faktoren for at SAS International ikke tjener penger. Langt derifra.

Oppgradering paa SK938 i kveld = USD 350.00

Jeg tror en trygt kan si at SAS IC ikke henter inn nok penger i markeder hvor andre klarer aa hente betydelig mere...og det stemmer med hvordan de oppfoerer seg paa Vest kysten....SFO behandles pa samme maate som SEA....saa det ser mere ut som at CHI er unntaket enn standarden.....
 
Last edited:
Re: SAS kutter på Chicago og Beijing

Dette er ihvertfall langt fra den viktigste faktoren for at SAS International ikke tjener penger. Langt derifra.

Det er ikke èn grunn til at de ikke tjener.

Det er som du liker å hamre på, ledelse og fagforeninger, kostnader, og som jeg liker å sette fingern på, det er mange seter som sklir ut til langt under den prisen de burde kunne fått til. Og så har vi hele greien om antall fly, rutenett og frekvenser som flere har nevnt. Alt i alt, ingen har direkte skylden for noe her, og ingen har/tar ansvar og summen av alt er at det som kunne vært bare smuldrer hen.

-A
 
Re: SAS kutter på Chicago og Beijing

Det er ikke èn grunn til at de ikke tjener.

Det er som du liker å hamre på, ledelse og fagforeninger, kostnader, og som jeg liker å sette fingern på, det er mange seter som sklir ut til langt under den prisen de burde kunne fått til. Og så har vi hele greien om antall fly, rutenett og frekvenser som flere har nevnt. Alt i alt, ingen har direkte skylden for noe her, og ingen har/tar ansvar og summen av alt er at det som kunne vært bare smuldrer hen.

-A

Har du noen eksempler for aa underbygge det du sier om prisene til SAS Intercont? I oekonomi er SAS suverent dyrest baade fra USA og Skandinavia.

Klart det er mange faktorer, men jeg har aldri hatt inntrykk at SAS gir bort seter som du paastar
 
Re: SAS kutter på Chicago og Beijing

Jeg skrev en post om prisingen med en del eksempler men greidde komme borti den hel"¤"(" "venstre-tasten" TenkePadden min har og mistet alt. Kort summert:

1. Alle er flink å flå hjemme-markedene sine, selv SAS har skjønt dette.

2. Priset fra flere av sine indrekte utemarkeder er SAS en god del billigere enn BA, KL, LH, AF, etc.

3. Priset fra flere av de indrekte markedene i Europa er SAS billigere enn sine konkurrenter med god margin. Sammenligner du AMS-xxx-SIN med SK, KL/AF, BA og et par andre vil du se at SAS er billigere i D/C-klasse enn de andre er i sine tilsvarende klasser.

-A
 
Re: SAS kutter på Chicago og Beijing

Uhoeytidelig prissammenligninger fra Seattle:

Business
Utreise 22 oktober, retur 24:

Oekonomi, utreise 20. oktober, retur 27. oktober

SAS CPH
Business: 10.428 USD
Oekonomi: 1035 USD

BA LHR
Business: 9807 USD
Oekonomi: 1097 USD

LH FRA
Business: 13.097 USD
Oekonomi: 913 USD

Air France CDG
Business: 11.326 USD
Oekonomi: 1121 USD

Billigst paa Business: BA, billigst paa oekonomi: LH
 
Re: SAS kutter på Chicago og Beijing

Dette har jo absolutt ingenting med hva storkundene betaler...de prisene der er vel mindre en 1% som betaler.....en normal storkunde avtale pris ligger paa USD 6000.00 litt avhengig av kunde....i tillegg kan du normalt treekke fra USD 1000.00 for et stop, saa AF til LHR og FRA ligger paa USD 5000.00 LH til CDG og LHR USD 5000.00 og BA til CDG og FRA USD 5000.00....SAS tilbyr kundene rundt USD 3000.00 - de var nede i USD 2000.00 foer AF og LH rykket inn.....Kundeavtalene blir normalt forhandlet i Byen HQ ligger (unntak av Boeing) hvor avtalene blir forhandlet i Seattle.

Kilde M.I.D.T.
 
Last edited:
Back
Top