Nej. Ikke iht. de oplysninger vi har fået fra SAS, så skal segmenter stadig tælle mod status - også på de billetklasser som giver 0 point.
Joda, man man får vel ikke livsvarig gull om man får status fra segmenter.Så da kan man i teorien ende opp som EBD med 0 poeng?![]()
Altså... jeg synes jo også det er kjipt. Jeg flyr stort sett bare eco light innenlands og sånt selv. Men med tanke på hvor lite ekstra det koster med en høyere bookingklasse eller PLUS, for den sakens skyld, der du får Polarbrød og masse points. Så synes ikke jeg det er en helt urimelig handling altså. Det var alt for høy opptjening på grisebillige long haul billetter.
Så en større premiering av å kjøpe dyrere billetter synes jeg er innafor. Og så håper jeg jo virkelig at noen er bedre skikket enn sofadirektøren meg til å mene noe om hvor mye som er rett.
Men jeg tror det er dumt "politisk" å si 0-poeng. Hadde vært sykt mye bedre med 50-poeng.
Så... jeg synes det er kjipt. Men har vent meg til at Eurobonus poeng er noe man tjener opp på doruller, hotellnetter og kredittkort. Ikke på å fly. Det eneste selskapet jeg kan si jeg tjener poeng på faktisk å fly er British Airways. Med status tillegg og sånt kommer det inn 30.000 (iblant 50.000) Avios per langtur (tur/retur). Men fly man Eco light får man jo ikke mye poeng der heller.
Så da kan man i teorien ende opp som EBD med 0 poeng?![]()
Gjelder dette også billetter som er kjøpt og betalt for over 1mnd siden?
FLIGHTS TO/FROM US &ASIA – VALID FROM DECEMBER 1, 2018 FOR RESERVATIONS MADE FROM OCTOBER 1, 2018
Nei, gjelder billetter som kjøpes fra i dag av.Gjelder dette også billetter som er kjøpt og betalt for over 1mnd siden?
Hvis målet er å tynne ut i rekkene av EBG og EBD må de vel også etter hvert gjøre noe med grensene som kvalifiserer til EBG og EBD på antall legs?
Det er jo en hav av EBG/EBD der ute som omtrent aldri er utenlands og som har svært lite poeng, men som har en masse småturer rundt i landet som til slutt kvalifiserer...
Det er vel ikke lenge til de justerer opp prisen for bonusturer heller "pga. prisutviklingen"...
Uten å kjenne Miles & More altfor godt mht. sammenligning, begynner EuroBonus etter hvert å tilby ganske så mange rause måter å opptjene brukspoeng på (Trumf, ViaTrumf, kredittkort, leiebilkampanjer etc.), slik at bortfallet av flyopptjente brukspoeng ikke blir så smertefullt.Henger jo ikke på greip.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.