Dette var vel kanskje ikke så uventet. Som en klok fyr her inne sa for en stund siden, det er ikke slik at nødvendigvis to konkurrenter på en slik rute vil være til kundenes beste. Det viser seg nå.
At de kutter ruta til London er vel heller ikke så overraskende, med såpass håpløse rutetider som den hadde. Men virkelig synd for møringene, selvsagt.
Er redd dette også vil bli situasjonen for Evenes sin del etter at Norwegian økte antall avganger fra 1 til 3. Tallene fra Avinor viser ingen vekst i antall reisende, så her spiser den ene fra den andre. Blir spennende å se hvordan september ser ut, når Norwegian har en hel måned drift med det nye opplegget sitt.
Synd, men ikke så overraskende. Nå er det riktignok avganger med avgangstid 06.10 fra Ålesund og 11.10 og 23.20 fra Oslo som forsvinner, og disse har sikkert aldri vært så veldig poulære - med unntak av 06.10 på enkelte dager. Tilbudet blir ikke så veldig mye dårligere selv om disse forsvinner. SAS har fortsatt syv daglige, og Norwegian tre.
SAS og visitnorway.com har hatt reklame i London for ruten til Ålesund, men man har tydeligvis ikke klart å få til det samme som Norwegian fikk til med Tromsø.
Er redd dette også vil bli situasjonen for Evenes sin del etter at Norwegian økte antall avganger fra 1 til 3. Tallene fra Avinor viser ingen vekst i antall reisende, så her spiser den ene fra den andre. Blir spennende å se hvordan september ser ut, når Norwegian har en hel måned drift med det nye opplegget sitt.
Flightdeck, på det verste, rett etter åpningen på Gardermoen, så husker jeg vi telte 17 daglige avganger til AES, mens f.eks London hadde vel 12 eller 13 !
Flightdeck, på det verste, rett etter åpningen på Gardermoen, så husker jeg vi telte 17 daglige avganger til AES, mens f.eks London hadde vel 12 eller 13 !
Var artig da det stod både SAS, Braathens og Color Air på tavla på Vigra ! Og desto kjedeligere noen år etterpå, da bare SAS var igjen. Møringene hadde forresten et godt forhold til Braathens, for de var vel alene der i mange tiår, uten at folk hadde så mye å utsette på dem.
Jobben var i AES på seminar i Mai 99, det var spes, for på returen så var det en del forsinkelser, så det stod en 737 fra Braathens, SAS og Color Air side om side, og de skulle gå igjen omtrent samtidig, så jeg satt om bord i en maskin, og så det gikk 15-20 stk om bord i de 2 andre maskinene....