SAS kundeservice svarer ikke på ros

Solvi

ScanFlyer Blue
SAS kundeservice svarer ikke på ros

Jeg er skuffet og litt sur på SAS kundeservice for fullstendig manglende respons på en hyggelig og rosende melding.

For over en måned siden hadde jeg ekstra hyggelig og sprudlende kabinpersonale på en flyvning. Det var en fredag ettermiddags tur fra Bergen til Oslo, og de fleste passasjerene (inkludert meg) var trøtte etter en lang arbeidsuke og lei av kaoset på Flesland når vi kom ombord. Kabinpersonalet gjorde turen til en hyggelig opplevelse, de var alle strålende opplagte, og hadde et smil og en morsom bemerkning nedover hele flyet. De spredte glede og smil til passasjerene uten at de var slitsomme.

Da jeg kom hjem skrev jeg en melding til SAS kundeservice (ris og ros) der jeg skrøt av kabinpersonalet. Jeg har jobbet i service-yrker i mange år selv, og vet at det er hyggelig å høre når folk er fornøyd. Jeg krysset av på at jeg ønsket tilbakemelding, men det har jeg aldri fått :(

Jeg synes det er dårlig gjort. Jeg vet ikke engang om kabinpersonalet det gjaldt har fått vite det? Alle steder jeg har jobbet har vi passet på å svare når folk har sendt ros, og også gitt beskjeden videre så fort som mulig til riktig person (hvis det gjelder en bestemt person). Gjør man ikke slik i SAS?

Så, hvis noen jobber i SAS og får gitt beskjed videre: De som jobbet på SK 278 9. januar fortjener ros :)
 
Re: SAS kundeservice svarer ikke på ros

(Det var vel Rolf Urke? :) Tidenes beste flyvert!!)


Jeg har fått svar de gangene jeg har sendt inn ros. Kanskje det er lang svartid om dagen?
 
Re: SAS kundeservice svarer ikke på ros

Det kan jo være at det er formidlet selv om du ikke fikk feedback, men jeg har sendt tråden til sentralt hold i Øst-Europa for videreformidling.. ;)
 
Re: SAS kundeservice svarer ikke på ros

En tur ned Urke er alltid en hyggelig opplevelse. Sist tur med han som purser var fra EWR i fjor sommer, og han sparte ikke på artigheter under velkomsttalen
 
Re: SAS kundeservice svarer ikke på ros

(Det var vel Rolf Urke? :) Tidenes beste flyvert!!)

Nei, det var 2 damer som jeg mest så/pratet med. Det var en mann også, men han var i den andre delen av flyet. Yngre enn Rolf Urke ser ut på bilder jeg fant når jeg googlet.

Jeg har fått svar de gangene jeg har sendt inn ros. Kanskje det er lang svartid om dagen?

Over en måneds svartid??? Er det vanlig? Der jeg jobber og har jobbet (ikke flybransjen) har vi alltid svart på e-poster samme dag eller neste. Hvis noe tar lenger tid å finne ut av gir vi beskjed om det.
 
Re: SAS kundeservice svarer ikke på ros

Om inte rosen har gått fram skall jag se till att den gör det.

Men ja, SAS kundservice är enormt långsam och en månad låter inte ovanligt.
 
Re: SAS kundeservice svarer ikke på ros

Hadde ham i fjor en gang mellom Trondheim og Oslo. Han vekslet på bynavnene under annonseringen på en måte som fikk alle til først å tro at de var på feil fly, og så var det fullt fokus under safetydemo. :p
 
Re: SAS kundeservice svarer ikke på ros

Nei, det var 2 damer som jeg mest så/pratet med. Det var en mann også, men han var i den andre delen av flyet. Yngre enn Rolf Urke ser ut på bilder jeg fant når jeg googlet.



Over en måneds svartid??? Er det vanlig? Der jeg jobber og har jobbet (ikke flybransjen) har vi alltid svart på e-poster samme dag eller neste. Hvis noe tar lenger tid å finne ut av gir vi beskjed om det.

Hehe. I Customer Relations avdelingen til SAS er det ikke uvanelig at ting tar 6 uker. På det meste har jeg opplevd 12 uker. (Dessverre så tror jeg ikke dette er unikt for SAS, men mer unikt for flybransjen).
 
Last edited:
Re: SAS kundeservice svarer ikke på ros

Takk til LN-MOW og Savipix for videreformidling.

Hehe. I Customer Relations avdelingen til SAS er det ikke uvanelig at ting tar 6 uker. På det meste har jeg opplevd 12 uker. (Dessverre så tror jeg ikke dette er unikt for SAS, men mer unikt for flybransjen).

Helt utrolig at det er mulig. Bra jeg aldri har trengt å kontakte SAS for hjelp (ennå). Jeg trodde det bare var Norwegian som hadde så dårlig service (jeg flyr ikke med de lenger etter første og eneste tur med de).
 
Last edited:
Re: SAS kundeservice svarer ikke på ros

Får alltid tilbakemelding på ros (og ris, forøvrig), så her har du vært uheldig. Pleier å få en hyggelig mail tilbake.
 
Re: SAS kundeservice svarer ikke på ros

Alltid fått svar. Kan ta 2-6 uker erfaringsmessig.
 
Re: SAS kundeservice svarer ikke på ros

Jeg sendte også ros her for litt tid siden. Da tok det vel ca 1 dag før jeg fikk svar at vedkommende cabin crew og hennes overordnede skulle få tilbakemelding. Sendte litt ris på samme tid, da tok det vel to dager ekstra men fikk så tilbakemelding.

Er du sikker på at du krysset av for å få tilbakemelding?
 
Re: SAS kundeservice svarer ikke på ros

Flott at folk gir skryt når de har positive opplevelser.
Vi i Norge kunne nok gjort arbeidsdagen til mange, mye bedre ved bare å si takk og smile litt mer. (Er ikke noe flink selv, men prøver)

SAS virker å ha 6 uker som standard.
 
Re: SAS kundeservice svarer ikke på ros

Jeg sendte også ros her for litt tid siden. Da tok det vel ca 1 dag før jeg fikk svar at vedkommende cabin crew og hennes overordnede skulle få tilbakemelding. Sendte litt ris på samme tid, da tok det vel to dager ekstra men fikk så tilbakemelding.

Er du sikker på at du krysset av for å få tilbakemelding?

Tydeligvis forskejell på folk ;) Og forskjellen heter vel EBG.
 
Re: SAS kundeservice svarer ikke på ros

(Det var vel Rolf Urke? :) Tidenes beste flyvert!!)


Jeg har fått svar de gangene jeg har sendt inn ros. Kanskje det er lang svartid om dagen?

Jeg har vært så heldig å fly med Rolf Urke et par ganger for ti-tolv år siden da jeg enda fløy SAS, og unner alle en tur med han. Større gledesspreder ombord skal du lete lenger etter :colgate: (Og ja, jeg fikk hans "herlige, helsebringende te" :D:stir :) :up: )
 
Back
Top