SAS kritiserer Delta's Europa ekspansion

  • Thread starter Thread starter PP
  • Start date Start date
Replying to Topic 'SAS kritiserer Delta's Europa ekspansion'

"Å nei, vi får konkuranse.. buhu.. " ?

Virker mer som om SAS har funnet en ting å klage på..
 
Replying to Topic 'SAS kritiserer Delta's Europa ekspansion'

Kanskje ikke så sort/hvitt... Synes at SAS har et poeng - selv om deres partnere i Star Alliance har gjort akkurat det samme tidligere...og da klaget man vel ikke! Men det gjør ikke Deltas ekspansjon mer renhårig...
 
Replying to Topic 'SAS kritiserer Delta's Europa ekspansion'

Dette er ting SAS må regne med. Det virker som at selskapene må ekspandere for å tjene penger.
 
Replying to Topic 'SAS kritiserer Delta's Europa ekspansion'

Det er jo litt ironisk at man konsekvent hører enkelte i US kritisere Europa pga. statlig støtte som gjør konkurranse uholdbar. Så jeg ser absolutt poenget til SAS i denne saken.. Men så er vel ikke gresset særlig grønnere på andre siden :skep
 
Replying to Topic 'SAS kritiserer Delta's Europa ekspansion'

For de Europeiske selskapene har det vel hvert klar dere selv, eller legg dere ned for å dø , muligens med unntak av det Statlige Italienske Flyveselskap ?
 
Replying to Topic 'SAS kritiserer Delta's Europa ekspansion'

Bu-huu ... slemme Delta tar over sandkassen !! ;)

Ch. 11 eller ikke .. Delta gjoer det samme som selskapene som IKKE er i Ch. 11 ... de legger om ruteopplegget sitt til mer loennsomme ruter ... er det galt? Hvorfor skal ikke DL kunne aapne CPH naar AA aapner Newcastle eller CO aapner Koeln?
 
Replying to Topic 'SAS kritiserer Delta's Europa ekspansion'

Enig med SAS og ikke minst andre selskap som er frustrerte (Virgin)

Hvordan i al verden kan man konkurrere på en fair måte om selskaper med konkursbeskyttelse som ekspanderer? Jeg er 100% enig

Men så er jo diskusjonen om bevaring av arbeidsplasser osv, og da stiller jo saken seg litt i et annet lys.

Men som flere her sier, krefter på sutring burde heller benyttes til å tenke nytt slik at det neste gang (og det er på tide) er det SAS som kommer i forkjøpet!
 
Replying to Topic 'SAS kritiserer Delta's Europa ekspansion'

Originally posted by MartinL


Enig med SAS og ikke minst andre selskap som er frustrerte (Virgin)

Hvordan i al verden kan man konkurrere på en fair måte om selskaper med konkursbeskyttelse som ekspanderer? Jeg er 100% enig

Men så er jo diskusjonen om bevaring av arbeidsplasser osv, og da stiller jo saken seg litt i et annet lys.

Nå er jeg på ingen måte en jurist, men er ikke chapter 11 beskyttelse en institusjonalisert måte å bidra til omstrukturering i selskapet gjennom en komite av kreditorer, og at man skal drive normal business...? Dvs. noe man vel også kunne fått til i Europa om kreditorene fant det i sin interesse å forsøke å "snu skuta"...? Er det noen som vet om dette er en riktig tolkning, og om det er det; hvorfor er det å ekspandere samtidig som man er under ch. 11 beskyttelse en unfair måte å konkurrere på?
 
Replying to Topic 'SAS kritiserer Delta's Europa ekspansion'

Jo jeg tror det er slikt det er ment, men i et marked hvor enkelte operatører tjener penger og andre egentlig ikke har økonomi til å drive må det jo være frustrerende at selskaper som egentlig skulle vært konkurs fortsatt kan ekspandere.

Se på Virgin som vil lansere i USA, men beskyttede selskaper som egentlig ville gjort plass for nye, opptar de markedet for andre selv om de ikke er økonomisk levedyktige!

Jeg skal være forsiktig med å si hva som er riktig, men jeg synes det enkelt kan beskrives som om jeg med min utdannelse ikke kommer inn på arbeidsmarkedet fordi alle sjefer har ansatt sine sønner (uten den riktige kompetansen) og akter å la de være der selv om de ikke er kvalifisert til jobben.

Nå mener jeg ikke at NW og Delta ikke er kvalifiserte, men jeg prøver bare å beskrive hvordan jeg tolker det hele!
 
Replying to Topic 'SAS kritiserer Delta's Europa ekspansion'

Chapter 11 er vel amerikanernes svar på statsstøtte...:naughty:
 
Replying to Topic 'SAS kritiserer Delta's Europa ekspansion'

Lasse L har et poeng - og det er ikke bare SAS som er ute og "sutrer", Sir Richard er forbanna også, med rette! Chapter 11 er en vederstyggelighet som gjør at selskaper som burde vært lagt ned of rlengst kan fortsette å ture frem som før, og "dumpe" seter i nye markeder - som Europa. Chapter 11 er egentlig en god tanke, men når US Airways gikk rett fra en Ch.11 reorganisering inn i en ny, og UA har vært i Chapter 11 i et par år (er det ikke to år nå?) lukter det misbruk lang vei.
 
Back
Top