Siter å leser om formelfeil i beregningsystemer hos SK, noe som kan føre til "big time lack of crew". Redningen kan være sammenslåing av halvfulle avganger og dermed kansellering av deler av ruteprogrammet som ikke kan leveres uten wetlease og/eller massiv overføring av ressurser fra andre SK baser.
Vet ikke om dette er et problem som akkurat har dukket opp, da jeg etter en kjapp titt på OSL' sider viser at SK allerede kansellerer massivt i forhold til DY. Om en ser bort fra "Askemåneden" April 2010 (som i den siste delen i stor grad består av irregularitet for begge parter), kommer jeg frem til at SAS har kansellert 205 avganger mens DY har kansellert 75.
Ser en på siste måned (sept -10) SK/53 vs DY/18.
Hva kommer det av at SAS sålangt i år kansellerer forholdsmessig mye mer enn DY?
Vet ikke om dette er et problem som akkurat har dukket opp, da jeg etter en kjapp titt på OSL' sider viser at SK allerede kansellerer massivt i forhold til DY. Om en ser bort fra "Askemåneden" April 2010 (som i den siste delen i stor grad består av irregularitet for begge parter), kommer jeg frem til at SAS har kansellert 205 avganger mens DY har kansellert 75.
Ser en på siste måned (sept -10) SK/53 vs DY/18.
Hva kommer det av at SAS sålangt i år kansellerer forholdsmessig mye mer enn DY?