Her tror jeg man er inne på sakens kjerne.
SAS MÅTTE gjøre noe, i alle deler av selskapet, og mye av det er gjort. Selskapet er blitt betydelig mer lønnsomt, strømlinjeformet, og ikke minst effektivt. Men etter en slik prosess tror jeg det bare er naturlig at det blir litt "uro".
På kabinsiden sies det at resurrssituationen nå er optimal, men man mangeler vikarer. ( derfor nyrekrutering til ressurspool )
Muligens det samme for SGH, uten at jeg vet det sikkert, men det kan jo se slik ut på enkelte peak dager.
På flightdeck siden er det kanskje mer komplisert, men også der er man betydelig mer effektive. Men er kanskje blitt for få i henhold til produksjon. Men det vil bli justert. Det er jeg ganske sikker på at er under kontroll.
Flyparken er bra nok, men har vært endel snag i det siste, men det er vel sikkert også som resultat at flyene benyttes mer effektivt, og har flere flytimer.
Når dette er under kontroll, at alle jsuteringene er gjort, og vi bikker over i 2011, da tror jeg at SAS vil være en formidabel konkurent og et utrolig effektivt selskap. Det har tatt tid, og mye hard jobbing. Men man begynner nå å se resultater.
Alltid spennende tider i flybransjen, og det vil bare fortsette. Md like