SAS kaffekanne i stål

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date

CK

ScanFlyer Mile High Club
SAS kaffekanne i stål

Synes selv jeg gjorde et kupp i dag da jeg sikret meg denne for 200,-
Tenkte jeg skulle kikke litt i bøker og se om jeg kunne finne ut omtrent når den er fra. Noen som vet når SAS brukte disse her? 1960/70-tallet? Uansett, morsomt å få fatt i en sånn en.

Attachments

• kaffekanne.jpg
    kaffekanne.jpg
    6.9 KB · Views: 351
Re: SAS kaffekanne i stål

Synes selv jeg gjorde et kupp i dag da jeg sikret meg denne for 200,-
Tenkte jeg skulle kikke litt i bøker og se om jeg kunne finne ut omtrent når den er fra. Noen som vet når SAS brukte disse her? 1960/70-tallet? Uansett, morsomt å få fatt i en sånn en.

Gratulerer CK, tror nok at jeg hadde lagt ut litt mer for den. Forhør deg med SAS Museet for å få en korrekt tidsangivelse.

Du skulle hatt to da, så kunne du gå rundt i stua og spørre om folk ville ha "hvit eller svart kaffe" :-) (Det husker jeg som barn fra 70-tallet. Synes dette med "hvit kaffe" hørtes veldig rart ut...)

Min mor spurte på et spisested i Durango, CO, om "white coffee" - og ble tatt for å være rasist...

Sånn apropos.

Gratulerer med kjøpet CK!

Morsomt at den nye kannen blir produsert i Norge og at den fortsatt selger godt!

Nå må du sette ned "pumpsa" En kaffekanne selv om den kommer fra et flyselskap skal da ikke plasseres i kjeller`n...

Nå må du sette ned "pumpsa" En kaffekanne selv om den kommer fra et flyselskap skal da ikke plasseres i kjeller`n...

Can't agree more..... opp i lyset me'n !!!!!

Jeg har stålkannen på benken og Ergonomidesign-kannen i et vitrineskap. Og ingen klager. ;)

synes ikke du skal være FOR tøff i trynet, Kristian - jeg har noe som ikke du har....
Uansett - den bor på kjøkkenet fremdeles, og har blitt brukt til å servere kaldt vann med!
Og, jeg forstår at crewet var glad da de fikk en ny, for full av væske er den skittung!

Back