SK SAS justerer ombordproduktet - service, servering mm

Re: SAS justerer ombordproduktet

C kommer vel opp som business ved code-share osv?

Forøvrig, skal SAS gå bort fra Plus og over til Economy Extra?
Så denne reklamen i dag..

69kgg1.png

Det der må være en gammel reklame som henger igjen, det er PLUS som gjelder fremover.

Dessuten røper reklamen seg også ved å poengtere at Fast track kun er for utland og så mangler det info om lounge. Sikkert en gammel overligger.
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

Kan melde om skikkelig orrefors-fest opp og ned til ATH i dag, til og med de med brus fikk!
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

Orreforsglass å fri flyt av både vått og tørt i plus, på SK4495 15 aug OSL-LYR :)
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

Jeg trodde SAS skulle ha "evening meal" eksklusivt for Plus? Jeg har fått kjøpe denne på mine tre siste turer i Go, den er definitivt ikke noe å skryte av, men liker likevel tanken på at Plus passasjerer bør få noe mer enn kun fleksibilitet. SAS er nok uenig med meg.
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

Jeg trodde SAS skulle ha "evening meal" eksklusivt for Plus? Jeg har fått kjøpe denne på mine tre siste turer i Go, den er definitivt ikke noe å skryte av, men liker likevel tanken på at Plus passasjerer bør få noe mer enn kun fleksibilitet. SAS er nok uenig med meg.

Uff, da... Trodde også dette var Plus-ekslusivt.

På mine "Evening flights" har de hatt salat til salgs i Go.
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

Jeg vil nok ikke tro at du får nok ikke kjøpt evening meal med mindre de har noe til overs etter at Plus er fornøyde. Om SAS har valget mellom å kaste mat eller selge det til Go så er vel valget enkelt?
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

Jeg vil nok ikke tro at du får nok ikke kjøpt evening meal med mindre de har noe til overs etter at Plus er fornøyde. Om SAS har valget mellom å kaste mat eller selge det til Go så er vel valget enkelt?

Du har nok rett, jeg sitter vanligvis på første rad i Go. Jeg synes likevel det er en uting å selge den til passasjerer i Go, selvom det er mer igjen. Hadde ikke syntes det var noe kult om Swiss serverte biffen "min" til Eco fordi de hadde mer igjen, når jeg har betalt for europeisk business.
 
Last edited:
Re: SAS justerer ombordproduktet

Mener dere virkelig at fordi at dere reiser på en høyere klasse ombord, skal SAS heller kaste mat av den typen dere får gratis, enn å selge den til de som reiser i lavere klasse? I så tilfelle bør dere ta en omgang med deres syn på ting her i livet.
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

Vi CC i SAS lærer at det er kun én alkoholenhet pr PAX i Plus. Dette fordi SAS har fått tillatelse til å gi ut en i forbindelse med måltid/snacks.

Når det kommer til salg av Plus-mat (evening meal) i Go så gjør vi også dette fordi SAS sier det skal gjøres. Det kosterå laste opp mat til et fly, og vi har ganske god inntjening på salg av dette måltidet. Det skal kun selges etter at alle i Plus har fått tilbud.

Det heter seg også at alle i Plus skal få tilbud om Evening meal først, og de må selv ytre at de ønsker noe annet. Evening meal er altså default-mat om man kan si det slik
 
Last edited:
Re: SAS justerer ombordproduktet

Mener dere virkelig at fordi at dere reiser på en høyere klasse ombord, skal SAS heller kaste mat av den typen dere får gratis, enn å selge den til de som reiser i lavere klasse? I så tilfelle bør dere ta en omgang med deres syn på ting her i livet.

Ja. Om måltidet faktisk hadde vært noe å skryte av kan det være noen uten behov for fleksibilitet ville kjøpt seg opp til Plus. Om prisen er grei betaler jeg for shorthaul business hos BA, men det er fullstendig uaktuelt å betale for Plus - det gir meg ingenting.

Edit: Det eneste SAS Plus ville gitt meg er mindre sansynlighet for ledig midtsete, noe jeg faktisk liker med SAS... :)
 
Last edited:
Re: SAS justerer ombordproduktet

Ja. Om måltidet faktisk hadde vært noe å skryte av kan det være noen uten behov for fleksibilitet ville kjøpt seg opp til Plus. Om prisen er grei betaler jeg for shorthaul business hos BA, men det er fullstendig uaktuelt å betale for Plus - det gir meg ingenting.
Så hvis måltidet var av høy kvalitet hadde du (kanskje) kjøpt deg opp til Plus av den grunn, men likevel ikke siden du kanskje hadde fått tilbud om å kjøpe det i Go hvis de har til overs? Merkelig logikk.

Jeg skjønner godt at SAS vil selge det av rene økonomiske hensyn. Men først og fremst mener jeg at det er riktig fordi det er forkastelig å hive mat i stedet for å la noen kjøpe og spise det. Støtter Flight Cancelled 100% her.
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

Så hvis måltidet var av høy kvalitet hadde du (kanskje) kjøpt deg opp til Plus av den grunn, men likevel ikke siden du kanskje hadde fått tilbud om å kjøpe det i Go hvis de har til overs? Merkelig logikk.

Det er jo derfor jeg mener SAS ikke burde selge måltidet i Go? Hadde SAS levert et måltid på høyde med konkurrentene ved middagstider til en konkurransedyktig pris - ja, det ville jeg betalt for.

Grunnen til at jeg nevnte det var uansett at jeg forsto det som at dette skulle være eksklusivt for Plus, og jeg er for at de som betaler mer for billetten enn meg selv også skal få noe mer.

Uten at dette skal bli en diskusjon om å kaste mat, men hadde jeg ikke kjøpt evening meal ville jeg kjøpt noe annet, så noe må kastes uansett.
 
Last edited:
Re: SAS justerer ombordproduktet

og jeg er for at de som betaler mer for billetten enn meg selv også skal få noe mer.
Og det gjør de - de får det først og gratis. Om man får det i Go er helt tilfeldig, og avhengig av at man har plass langt fremme. Hadde vært enig med deg hvis det var slik at de delte ut kveldsmåltidene gratis i Go etter Plus var forsynt fordi det ikke stod i menyen, eller noe i den duren. Men mot betaling er det da ikke noe annerledes enn at salat, wrap og rødvin er inkludert i Go og selges i Plus.
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

Og det gjør de - de får det først og gratis. Om man får det i Go er helt tilfeldig, og avhengig av at man har plass langt fremme. Hadde vært enig med deg hvis det var slik at de delte ut kveldsmåltidene gratis i Go etter Plus var forsynt fordi det ikke stod i menyen, eller noe i den duren. Men mot betaling er det da ikke noe annerledes enn at salat, wrap og rødvin er inkludert i Go og selges i Plus.

Husker ikke hva jeg har betalt for plusmåltidet, men det er langt mindre enn differansen opp til plus på rutene jeg frekventerer. Måltidet er greit nok til å betale for i Go, men ikke verdt plus for min del.

Om SAS vil at plus skal være et produkt kun for fleksibilitet så er jo det greit, men det er ikke på høyde med konkurrentene på annet enn pris.
 
Last edited:
Re: SAS justerer ombordproduktet

Husker ikke hva jeg har betalt for plusmåltidet, men det er langt mindre enn differansen opp til plus på rutene jeg frekventerer. Om SAS vil at plus skal være et produkt kun for fleksibilitet så er jo det greit, men det er ikke på høyde med konkurrentene på annet enn pris.
Differansen på Go og Plus er veldig varierende, til tider kan det være liten (noen hundrelapper) eller ingen forskjell. I ekstremtilfellene har Plus til og med vært billigst. Jeg mener at man først og fremst betaler for fleksibiliteten. Dernest lounge, fast track, prioritert innsjekk, 200% EB-poeng, plass langt fremme (utenom på SVG-BGO der 95% er i Plus ;)), ekstra (prioritert) bagasje, gratis setevalg og til slutt mat og drikke ombord. Hvorfor skulle prisen på kveldsmåltidet alene være i nærheten av prisdifferansen?

Og apropos pris - jeg har hele veien vært kritisk til Plus, men akkurat på pris knuser de så vidt jeg vet alle konkurrentene. Hvem er i nærheten av å tilby like rimelige fleksible billetter?
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

Differansen på Go og Plus er veldig varierende, til tider kan det være liten (noen hundrelapper) eller ingen forskjell. I ekstremtilfellene har Plus til og med vært billigst. Jeg mener at man først og fremst betaler for fleksibiliteten. Dernest lounge, fast track, 200% EB-poeng, plass langt fremme (utenom på SVG-BGO der 95% er i Plus ;)), ekstra (prioritert) bagasje, gratis setevalg og til slutt mat og drikke ombord. Hvorfor skulle prisen på kveldsmåltidet alene være i nærheten av prisdifferansen?

Hvor mange prosent av passasjerene i Plus har gullkort og dermed disse fordelene? Jeg tipper flesteparten. Enig i at 200% opptjening er raust.

Og apropos pris - jeg har hele veien vært kritisk til Plus, men akkurat på pris knuser de så vidt jeg vet alle konkurrentene. Hvem er i nærheten av å tilby like rimelige fleksible billetter?

Jeg tenker på konkurrentenes ufleksible businessbilletter. Trenger man Flex er plus billig, enig i det.
 
Last edited:
Re: SAS justerer ombordproduktet

Hvor mange prosent av reisene i Plus har gullkort og dermed disse fordelene? Jeg tipper flesteparten. Enig i at 200% opptjening er raust.
Innenlands, i Skandinavia og enkelte andre steder: veldig mange.
Til fritidsdestinasjoner: mange færre.

Og hvis man har *G gjennom en partner har man ikke fast track, det får man med Plus.

Jeg tenker på konkurrentenes ufleksible businessbilletter. Trenger man Flex er plus billig, enig i det.
Ja, det er et helt annet produkt, men er det andre enn BA som har billige businessbilletter uten fleksiblitet? De krever overnatting lørdag-søndag for å få de lave prisene, og sikter seg klart mot fritidsmarkedet. Uten lør-søn er BA priset som LH, KLM m.fl.
 
Re: SAS justerer ombordproduktet

Ja, det er et helt annet produkt, men er det andre enn BA som har billige businessbilletter uten fleksiblitet? De krever overnatting lørdag-søndag for å få de lave prisene, og sikter seg klart mot fritidsmarkedet. Uten lør-søn er BA priset som LH, KLM m.fl.

Heldigvis passer det meg somregel fint med lør-søn når jeg skal til Norge... :)
Ellers får jeg av og til spørsmål om jeg vil oppgradere økonomibilletten min til rundt 600,- utenom lør-søn.

Swiss har vel ofte kampanjer på europeisk business, men om disse er fleksible eller ikke vet jeg lite om.
 
Last edited:
Back
Top