SAS/Jet Time ATR 72

  • Thread starter Thread starter Jan
  • Start date Start date
Re: Første JT/SAS ATR 72-600

Er det to maskiner som skal på plass til vinterprogrammet starter? Og forstod det sånn begge begynner på ARN?
 
Re: Første JT/SAS ATR 72-600

Ja det må det være, nr 2 sku komme ultimo oktober.

Når Jet Time den 27. oktober indsætter de to første ATR72-600 fly i drift, sker det med base i Stockholm Arlanda-lufthavnen. Her skal Jet Time overtage en produktion, der hidtil har været varetaget af svenske Golden Air, der siden årsskiftet har været en del af Braathens Regional. Det betyder, at Braathens Regional ikke længere skal have ATR-produktion for SAS.

Dermed kommer Jet Time til at operere på de svenske indenrigsruter fra Stockholm til Kalmar og Sundsvall, ligesom der skal flyves fra den svenske hovedstadslufthavn i Arlanda til flere destinationer i det vestlige Finland, herunder Turku, Tampere, Oulu og Vaasa.

http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=80621
 
Re: Første JT/SAS ATR 72-600

Hvilke ruter er de satt opp på? Ser ut som de skal fly ATR-rutene til Braathens Regional, men hvilke ruter er egentlig dette?
 
Re: Første JT/SAS ATR 72-600

Hvilke ruter er de satt opp på? Ser ut som de skal fly ATR-rutene til Braathens Regional, men hvilke ruter er egentlig dette?

Kanskje dette er litt off-toppic, og kunne vore eigen tråd, men: Kva for ruter flyg no JT og Braathens regional for SAS?

Forøvrig fine fly med SAS-malinga. Er vel ikkje store skilnaden til korleis F50 var, vel?
 
Re: Første JT/SAS ATR 72-600

Artig å se ATR i sas livery. Er dette nye fly?

Braathens regional flyr for SAS med Saab2000 mellom Arlanda og Sola i hvertfall.
 
Første JT/SAS ATR 72-600

Artig å se ATR i sas livery. Er dette nye fly?

Braathens regional flyr med Saab2000 mellom Arlanda og Sola i hvertfall.

Ja, det er fabrikknye.

Braathens skal fortsatt fly Saab for SAS, mens ATR produksjonen blir tatt over av JetTime
 
Re: Første JT/SAS ATR 72-600

Artig å se ATR i sas livery. Er dette nye fly?

Braathens regional flyr for SAS med Saab2000 mellom Arlanda og Sola i hvertfall.

Kanskje lurt å lese det som står i hele tråden...
SAS leier forsåvidt både Cimber A/S, Braathens Regional og nå snart JetTime for å flyve med Turbopropp på de regionale/korte rutene deres i Nord-Europa/Skandinavia/Norden......Blandt annet med ATR72, CRJ200 og Saab 2000.
 
Last edited:
Re: Første JT/SAS ATR 72-600

Leste hele jeg. Svarte bare på roger sitt off-topic spørsmål med det jeg kunne om saken.
 
Re: Første JT/SAS ATR 72-600

Kanskje lurt å lese det som står i hele tråden...
SAS leier forsåvidt både Cimber A/S, Braathens Regional og nå snart JetTime for å flyve med Turbopropp på de regionale/korte rutene deres i Nord-Europa/Skandinavia/Norden......Blandt annet med ATR72, CRJ900 og Saab 2000.
Ukjent for meg at noen av de du nevner har CRJ900 -hvem av dem er det???
 
Re: Første JT/SAS ATR 72-600

Her kommer et vildt gæt, ud i det blå..uden hold noget sted og helt for min egen regning..
Jettime kommer til at få 15 ATR 72 og sammen med SAS`egne CRJ 900 overtager et nyt selskab,,,det kan vi jo kalde "JET/SAS " .
Dette nye regional selskab overtager SAS trafikken i Østersø området plus GOT/KRS og
de nordtyske stationer, BER, HAM, HAJ og BRE
Hilsen Ole
 
Re: Første JT/SAS ATR 72-600

Flott! Så fagforeningene åpner nå for at wetleasede maskiner kan fly i fulle SAS-farger?
 
Re: Første JT/SAS ATR 72-600

Flott! Så fagforeningene åpner nå for at wetleasede maskiner kan fly i fulle SAS-farger?
Det er vist noget med at Jetime piloterne flyttes over i SAS pilotforening...
Det var et krav så vidt jeg ved
Hilsen Ole
 
Re: Første JT/SAS ATR 72-600

RolfL@ Den første heter "Rorik Viking" ;) Confusing... Rorik/Rurik (A340), Frøydis (B738)/Freydis (A340) og Lodyn (738)/Lodin (73G)
 
Last edited:
Back
Top