Re: SAS innfører paid upgrades på IC-ruter
Det er sikkert flere på forumet som har prøvd dette allerede. Jeg hadde egentlig bestemt meg for ikke å prøve, men klarte ikke å dy meg likevel. Skulle fly ARN-EWR, og ca 1 mnd før tømte jeg sparegrisen og bød €499 for en upgrade fra L (4000,-) til Z.
Litt under en uke før avgang fikk jeg en mail fra optiontown, der det sto at billetten min var oppgradert. ARN-EWR-legget var i praksis endret til Z-klasse, og jeg sjekket inn på nettet og kunne velge sete 05A. Føltes bra! Servicen er det jo blitt skrevet side opp og side ned om, den var upåklagelig denne dagen, bortsett fra at de ikke serverte sjampis ved boarding, bare vann og juice. Litt trist... Er dette en del av Bore SAS?
Noen dager etter dukket også poengene opp på konto. 11250 friske EB-poeng, samt "fast track to Gold" - ytterligere 11250 statuspoeng. Pluss sure 190 poeng (også dette x 2) for OSL-ARN i L-klasse.
Så alt i alt funket dette greit for meg, selv om det er kjelkete lagt opp med en ekstern side som ser alt annet enn profesjonell ut. Dette kunne jo vært en option på sas.no når man hadde bestilt billetten - "Ønsker du å oppgradere fra økonomi til business for NOK3900? (en vei)?" Selv om optiontown hadde handlet dette fra India, så hadde ikke jeg trengt å vite noe om det?
Noen andre som har prøvd? Noen som fikk "Sorry! You weren't upgraded this time" og kan fortelle om det?