Husker ikke SK929 - SK930, SK931 og SK 932 gikk jo opprinnelig CPH-SFJ-LAX-SFJ-CPH.
Et ørlite historisk kremt fra godstolen: Opprinnelig CPH-SFJ-YWG-LAX
Husker ikke SK929 - SK930, SK931 og SK 932 gikk jo opprinnelig CPH-SFJ-LAX-SFJ-CPH.
Vi er litt usikker på hvor bildet er tatt, men på bak grunn av andre bilder virker det som det kan være på Goose Bay.
Goose Bay er nok riktig. Det ser ut til å være mye skog i bakgrunnen under flykroppen og venstre vinge. Landskapet rundt tyder også på at det ikke er hverken Flesland ellerKeflavik, og vi kan vel også være enige om at det heller ikke er New York. Det der var litt av en tur i 1960!
Den gangen kledde man seg pent før en flytur så far stilte med slips og jakke til begivenheten.
Det VAR bättre förr!
NOE var bedre før. Men personlig reiser jeg mye heller i 2024 enn 1960:
En tur fra Norge til New York koster en ukelønn, ikke en årslønn.
Jeg bestiller og betaler turen på telefonen hjemme i godstolen, trenger ikke reise inn til et billettkontor og ei heller gå i banken for å ordne det.
Turen er røykfri, i 1960 hang røykskyene overalt.
Komforten ombord er vesentlig bedre, spesielt støynivået.
Joda, det er mye styr på bakken i begge ender når man tar seg en flytur, men om noen fremdeles mener at alt var bedre før kan man kan ta frem ulykkesstatistikken:
I 1960 reiste 106 millioner passasjerer med rutefly. 1482 av dem omkom i 72 forskjellige ulykker.
I 2023 reiste ca 4,5 milliarder mennesker med rutefly, dvs 42 ganger flere enn i 1960. 72 av dem omkom i én ulykke.
Om jeg hadde fått et hypotetisk teoretisk valg? Flatseng i A350. Selv uten slips.
The following is SAS’ Northern summer 1974 Intercontinental network, taken from Official Airline Guide Worldwide Edition – March 1974
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.