• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS i interline med Aerolineas Argentinas

Visste ikke at den var sagt opp. Mulig den forsvant ved innføring av e-tickets, det var en del avtaler som ble sagt opp den gangen pga tekniske utfordringer ..
 
Ah, selskapet som får SAS til å virke økonomisk veldrevent :p

Ellers er det vel bare FCO og MIA, hvor begge selskaper flyr.
 
MIA er forsatt "aktiv" rute, selv om det bare er en vinterrute, siden du absolutt skal kverrulere

Tråden handler ikke om hvem der flyver til Miami, og hvem der ikke gør.
SAS og Aerolineas Argentinas har indtil videre kun indgået Interline igennem Rom, hvor begge flyver hele året.

Miami kommer nok som interline på senere tidspunkt, ligesom SAS nok igen på et tidspunkt vil forbinde til Madrid og derved til Air Europa (Hvis ikke IAG snupper dem til oneworld), og derved kommer der nok også interline over Madrid.
 
Tråden handler ikke om hvem der flyver til Miami, og hvem der ikke gør.
SAS og Aerolineas Argentinas har indtil videre kun indgået Interline igennem Rom, hvor begge flyver hele året.


Du tar feil!

7b4317a75fb3f88f2d0f467a43861e4c.jpg
 
Tråden handler ikke om hvem der flyver til Miami, og hvem der ikke gør.
SAS og Aerolineas Argentinas har indtil videre kun indgået Interline igennem Rom, hvor begge flyver hele året.

Miami kommer nok som interline på senere tidspunkt, ligesom SAS nok igen på et tidspunkt vil forbinde til Madrid og derved til Air Europa (Hvis ikke IAG snupper dem til oneworld), og derved kommer der nok også interline over Madrid.

Tull og tøys. En interlineavtale er ikke begrenset til enkelte strekninger, det er systemwide og innebærer ikke annet enn at SAS kan selge en AR-strekning hvor som helst de flyr.

Nå vil aldri nettsiden tilby andre flighter enn de SAS ønsker å tilby, men en agent på et bakrom kan fint booke AR f.eks. ved IRR og utstede billett. Og det samme for AR med SAS, selvfølgelig.

Avtalen vises i Amadeus som T E (ticketing. electronic) uten stjerne, som betyr restriksjoner.
 
Last edited:
Tull og tøys. En interlineavtale er ikke begrenset til enkelte strekninger, det er systemwide og innebærer ikke annet enn at SAS kan selge en AR-strekning hvor som helst de flyr.

Nå vil aldri nettsiden tilby andre flighter enn de SAS ønsker å tilby, men en agent på et bakrom kan fint booke AR f.eks. ved IRR og utstede billett. Og det samme for AR med SAS, selvfølgelig.

Avtalen vises i Amadeus som T E (ticketing. electronic) uten stjerne, som betyr restriksjoner.

En ting jeg har lurt på nå når SAS får nye interline avtaler og SPA(?) avtaler. Hvis man søker vanlig fares (i ExpertFlyer) så virker det som end to end ticketing kun er tilgjengelig på de dyreste billettene. Betyr det at man ved interline kun kan sette sammen de dyreste billettene, men hvis det foreligger SPA avtaler så kan selskapene allikevel få sydd sammen noe som er mer rimelig?
 
Det er hovedsaklig pga at selskapene kun tillater at enkelte priser kun kan utstedes på egne dokumenter.
 
Back
Top