Kanskje like greit mens de rydder opp etter trolleneSAS har nå tydeligvis fjernet mulighetene til å poste innlegg direkte på Facebook-veggen, men shitstormen fortsetter i kommentarfeltene til poster de selv har lagt ut.
Kanskje like greit mens de rydder opp etter trollene
Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
https://e24.no/naeringsliv/i/y3r4jE/sas-fyrer-opp-igjen-mye-omtalt-reklamekampanjeSAS fyrer opp igjen mye omtalt reklamekampanje
Onsdag formiddag trakk SAS tilbake reklamefilmen «What is truly Scandinavian» etter massive reaksjoner i sosiale medier. Flyselskapet mistenker koordinert angrep, og vil nå sette i gang igjen kampanjen.
Det opplyser selskapet i en pressemelding onsdag ettermiddag.
– SAS er et skandinavisk flyselskap som flyr reisende til, fra og innom Skandinavia, og vi står bak budskapet i filmen som handler om at reiser beriker oss, skriver SAS i meldingen.
– Vi fortsetter nå den planlagte kampanjen ved å publisere en kortere og tydeligere versjon, heter det videre.
Så kapade högerpopulistiska nätverk SAS nya reklamfilm
Jeg tror folk må gå tilbake til norskfaget på vgs nivå og temaet analysere ulike ting .. Tror norsklærerne her til lands har fått nok materiell for tentamen takket være den reklamenSynes denne fra twitter var bra: En SAS-reklame som påpeker at mye av det vi ser på som typisk skandinavisk, snarere er ideer fra andre steder i verden, og oppleves dermed så krenkende at den må fjernes. Og dette hisser folk seg for. Ytringsfriheten er visst glemt her, men den er vel ikke skandinavisk
Ytringsfriheten er visst glemt her, men den er vel ikke skandinavisk
«Nårsk Fly AS» skal ta opp kampen med SAS og Norwegian ved å tilpasse tilbudet sitt til «alle som er glad i Norge og det norske»:
Flyvertinnene, absolutt ingen homsete flyverter(!), skal ha langt, lyst hår, snakke Gudbrandsdals-dialekt og gå på ski.
Det vil bli servert pultost, mjød og smalahove. I stedet for å servere drikkevarer hele turen, spares det opp til en helvetes fest rett før landing.
Klapping ved landing er påbudt hos Nårsk Fly AS.
Billettene betales kontant på flyplassen sånn at folk slipper Vipps og nettsider og kort og apper og annet faenskap
Kapteinen skal snakke norsk. Også med tårnet. Og med utlendinger.
Når man starter med "What is truly Scandinavian? Absolutely nothing." så går man rett inn i og gjentar et en polariserende påstand i en veldig splittende debatt. Det er aldri en god taktikk om man ønsker nå mer enn halvparten av befolkningen.
Og man kommer så med flere eksempler som opplyste mennesker allerede var klare over. At en nordmann engang fikk patent på en ubrukelig binders-design som aldri ble brukt noe sted er jo på ingen måte noe bevis på at ingenting kommer fra Norge eller Skandinavia. Man kan ikke bevise en negativ. Man trenger jo bare ett eneste eksempel for å motbevise påstanden. Ta fx den norske oppfinnelsen sprayboksen.
Det SAS har prestert er å fremsette en påstand som alle oppegående personer vet er feil og så bruker SAS en argumentasjonsteknikk som opplyste mennesker også vet er bare tull. Dette ødelegger troverdigheten til SAS.
At man alltid lærer av å reise var noe man kunne man fått frem på en helt annen måte. Og det helt uten å begå det som ser ut som et poltitisk korrekt og dårlig gjennomtenkt selvskudd.
Temaet kommer opp i Dagsnytt 18.
Hva er det som er problematisk med å påpeke noe "alle vet"? Er det provoserende å si en selvfølgelighet?
Hva er politisk korrekt ved å påpeke at få ting er "typisk skandinavisk"? Nå bor jeg i mitt tredje land, og jeg kan vel egentlig bare si at utover vår innesluttethet og latskap så finner jeg lite som er "typisk" særnorskt eller særskandinavisk.
Jaja, som vanlig klarer du ikke lese det som jeg faktisk skriver og tillegger meg sitater som alle lett kan se at jeg ikke kommer med.Hva er splittende i debatten? Jeg ... skjønner virkelig ikke. Du skriver "gjentar et en polariserende påstand i en veldig splittende debatt".
Hva er det som er problematisk med å påpeke noe "alle vet"? Er det provoserende å si en selvfølgelighet? Om jeg lager en film som handler om at jorda er rundt og derfor kan vi reise rundt og oppleve noe - er det da provoserende å bruke som poeng og nettopp argumentert som "provoserende" fordi "alle vet det"? :/
Hva er politisk korrekt ved å påpeke at få ting er "typisk skandinavisk"? Nå bor jeg i mitt tredje land, og jeg kan vel egentlig bare si at utover vår innesluttethet og latskap så finner jeg lite som er "typisk" særnorskt eller særskandinavisk.
Forsøker ikke forsvare reklamen, men jeg er enda svært uforstående over all krenkelsen og muligens litt etterhengende på hva som er problemet...
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.