SAS gjenopnar New York ruta!

wf145

at your service!
i følge NRK

Vert spanande å sjå kor lenge det går før nokon gir seg på denne ruta. Det kan då umogleg vere plass til to aktørar på denne ruta?
 
Æsj, dette hadde jeg håpet vi hadde sluppet :(

Personlig er jeg ingen SAS fan og håper de holder seg langt unna en gjenåpning av EWR. Det fører i lengden bare til lukking og atter lukking av dette tilbudet.
 
ahhh, skal vi ta den debatten igjen?
Regner med at NRK støtter seg til denne artikkelen av norsk medias kanskje mest innsiktsfylle flyjournalist Trygve Larsen i DN: http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article464832.ece
 
Og hadde NRK overvåket dette forumet og ikke bare lest DN, så kunne de ha kommet med nyheten mye tidligere :p
 
det er jo en evig føljetong, men ingen offisielle uttalelser fra SAS om det faktisk BLIR ny OSL-EWR rute. Det er jo et ønske tydeligvis
 
Hvis SAS skal sende avgårde tre 330er (eller hva som evt. skaffes av jern fra Boeing) samtidig må man stille visse krav til Port Authority of NJ&NY og TSA. Passasjerkontrollen slik den er nå kommer til å tryne fullstendig ved flere samtidige avganger... :-(
 
regner med at ankomsttidene spres litt slik som tidligere. Da var jo 907 den siste kjærra som gikk over dammen slik at pax som eventuelt ikke kom med fra CPH og STO om det var overbooking eller teknisk kunne rekke med denne. Men, det hjelper vel lite om SK koordinerer sine flights slik at de ikke kommer samtidig om f.eks. El Al kommer med en av sine 747-400 eller BA med en 777 og LH med en A340 på samme tid...
 
Om det nå blir en 767 (skulle ønske de hadde flaks og snublet over en A332 de kunne slå kloa i ;)), snakker vi da om full SAS bemaling og rent SAS crew over hele fjøla? Og ikke minst, for hvor lenge? Forrestiller meg at de da burde få fatt i flere 767'ere mtp. på enhetskosten 1 stk. ville utgjøre. Er wet-lease out of the question?
 
Originally posted by The Ticketor
Man må jo velge å fly inn til en parter-hub. Ellers blir det jo bare point-to-point, og vips så er ruta nedlagt igjen.
Joda, men finnes det bare en hub i USA da? ;)
 
Originally posted by CK
regner med at ankomsttidene spres litt slik som tidligere. Da var jo 907 den siste kjærra som gikk over dammen slik at pax som eventuelt ikke kom med fra CPH og STO om det var overbooking eller teknisk kunne rekke med denne. Men, det hjelper vel lite om SK koordinerer sine flights slik at de ikke kommer samtidig om f.eks. El Al kommer med en av sine 747-400 eller BA med en 777 og LH med en A340 på samme tid...

Avgang FRA Newark! :)
 
Drømmen er helt klart Chicago...( da det nok også er mer trafikk en det Seattle ville vært) Newark blir nok en gang en bra innfallsport for mange medlemmer av Star Alliance som jo ikke har samme gleden av CO sin NY rute.
 
EWR er vel langt fra like attraktiv som tidligere for Star. United har jo en ganske begrenset trafikk utfra den flyplassen sammenlignet med for noen år siden. I tillegg bruker jo UA en annen terminal enn SAS, noe som kan gjøre transfer til et mareritt.
JFK burde kanskje vurderes av SAS istedet for EWR?
 
Pluss at mange nordmenn er vel også medlemmer i Sky Team,som jo er ganske godt representert i Norge+at CO har huben sin på EWR.Så SAS må nok gå for de som bare skal til New York for CO tror jeg kommer til å beholde det meste av transferpassasjerene.
 
De fleste innenrikspassasjerer må bytte terminal på Newark - men det er enkelt med det nye monorail systemet... Fortsatt er det nok mange flere EuroBonusmedlemmer enn det diverse SkyTeamselskap har av medlemmer i Norge...
 
Originally posted by EB
De fleste innenrikspassasjerer må bytte terminal på Newark - men det er enkelt med det nye monorail systemet... Fortsatt er det nok mange flere EuroBonusmedlemmer enn det diverse SkyTeamselskap har av medlemmer i Norge...
Ja antall Eurobonusmedlemmer er høyt i Norge....dobbelt så stor "tetthet" blant norske medlemmer enn svensker....

EWR er helt greit
 
Back
Top