SAS gjenåpner OSL-NYC i 2011.

Re: SAS gjenåpner OSL-NYC i 2011.

Her var det - som vanlig når det snakkes om SAS og inter-kont - mye vås!
Oslo-New York starter opp daglig fra førstkommende mandag. Det har vært bra salg på maskinen, både oppe og nede (les frakt) så dette lover i utgangspunktet godt. Ruten går 7 dager i uken under sommerprogrammet - det etterspørselen er størst - mens det til vinteren er planlagt å gå fire dager i uken - mandag, fredag, lørdag, søndag fra Oslo, og torsdag, fredag, lørdag og søndag tilbake fra New York. Jeg har tatt noen spotchecks på sas.no på vinterprogrammet, og jeg får den opp alle dagene flighten går - og uten unntak er direktemaskinen fra Oslo blligere enn via Stockholm eller København de dagene maskinen går.

Kommer det noe spesiell markedsføring og aktiviteter rundt oppstarten av ruten?

Ser ut som det har vært bra salg - mange avganger er så å si fullsatte i Economy. Spørsmålet er hvordan det vil gå i Business og Economy Extra etter hvert som ruten får "satt seg". Sommeren blir sikkert veldig bra uansett - men det er nok lurt med noe redusert program om vinteren da antallet passasjerer mellom Norge og USA halvveres.

Gleder meg til å se tre SAS A330 parkert på Newark-flyplassen når jeg flyr ruten for første gang i juni :)

Last edited:

Heisan CK

...mens det til vinteren er planlagt å gå fire dager i uken - mandag, fredag, lørdag, søndag fra Oslo, og torsdag, fredag, lørdag og søndag tilbake fra New York...

Hvordan blir dette med utstyr flow? Byttes dette om med Stockholm eller København maskinene som da ogsaa maa gaa forskjellige ukedager? Med andre ord OSL-EWR inbound paa mandag gaar tilbake til Stockholm eller København mandag kveld fra EWR?

Dag

Hei Dag, har ikke sett slingene for vinteren, men en eller annen form for W-kjøring vil jeg tippe at det er.

Kommer det noe spesiell markedsføring og aktiviteter rundt oppstarten av ruten?

Det kan du tro.... Det blir arrangement på OSL på mandag - og det vil selvsagt bli rapportert LIVE på Facebook.com/SAS og twitter.com/SAS fra tidlig mandag morgen

Heisan CK

Hvordan blir dette med utstyr flow? Byttes dette om med Stockholm eller København maskinene som da ogsaa maa gaa forskjellige ukedager? Med andre ord OSL-EWR inbound paa mandag gaar tilbake til Stockholm eller København mandag kveld fra EWR?

Dag

Nedenstående er det nuværende A333 program loaded for vinteren 2011/12. Tentative da det endnu er uvist hvad man gør i forhold til CPH-PVG.

CPH-EWR: 1234567 A333
EWR-CPH: 1234567 A333

CPH-ORD: 12345x7 A333
ORD-CPH: 12345x7 A333

CPH-DXB: xxxxx6x A333
DXB-CPH: xxxxxx7 A333

ARN-EWR: x2345x7 A333
EWR-ARN: 123x5x7 A333

ARN-ORD: 1234x6x A333
ORD-ARN: 1234x6x A333

OSL-EWR: 1xxx567 A333
EWR-OSL: xxx4567 A333

To maskiner vil blive benyttet til at dække CPH-EWR, CPH-ORD og CPH-DXB, mens de resterende to maskiner vil dække ARN-EWR, ARN-ORD og OSL-EWR. Som det fremgår vil der et par gange om ugen være en W-rotation mellem OSL og ARN på EWR.

Heisann PP!

Takker for informasjon. Dette med aa sette opp flow og faa kabalen til aa gaa opp er en kunst noen ganger... :)

Dag

Vil det være en fast maskin som kommer til å fly ruten eller vil den rulleres på alle A330ene til SAS?

Det kan du tro.... Det blir arrangement på OSL på mandag - og det vil selvsagt bli rapportert LIVE på Facebook.com/SAS og twitter.com/SAS fra tidlig mandag morgen

Jeg har billett på mandag, men og en reservasjon til Bali.. Er dette en flight en ABSOLUTT må få med seg, CK, der Sas i anledningen vil oppgradere alle med Gullkort osv ? :colgate:

Vil maskinen som skal fly første avgang fergeflys tom inn fra CPH (eller ARN) eller kommer den som en ruturflight fra EWR som en del av en W-routing

Det planlegges som fergefly inn fra CPH på morgenen.

"Cargofrakt"!?

Det må da være protoeksempelet på "smør på flesk"?

"Cargofrakt"!?

Det må da være protoeksempelet på "smør på flesk"?
Apropos merkelig språk - ordet protoeksempel har jeg aldri hørt om og finner det ikke i i oppslagsbøker. Er det et ord som finnes, og hva betyr det?

Apropos merkelig språk - ordet protoeksempel har jeg aldri hørt om og finner det ikke i i oppslagsbøker. Er det et ord som finnes, og hva betyr det?

Omtrent det samme som "prototype".

Vad kul att SAS åter flyger till NYC från ARN, CPH & OSL!
Airbus A330 är dessutom en härlig maskin att flyga interkont i :)
Vet någon på forumet om linjen OSL-EWR-OSL ska flygas med norsk kabinpersonal eller om det blir mixad skandinavisk?

Vad kul att SAS åter flyger till NYC från ARN, CPH & OSL!
Airbus A330 är dessutom en härlig maskin att flyga interkont i :)
Vet någon på forumet om linjen OSL-EWR-OSL ska flygas med norsk kabinpersonal eller om det blir mixad skandinavisk?

til å begynne med kun norsk besetning, men la oss håpe at det nye samarbeidet mellom SCCA, CAU og NKF kan gi større grad av mixed crew igjen!

Dette blir bra! Når starter de opp, og hvordan blir ankomst/avgangs-tidene? (orket ikke å bla igjennom alle sidene...)

Back