Re: SAS gjenåpner OSL-NYC i 2011.
Kommer det noe spesiell markedsføring og aktiviteter rundt oppstarten av ruten?
Ser ut som det har vært bra salg - mange avganger er så å si fullsatte i Economy. Spørsmålet er hvordan det vil gå i Business og Economy Extra etter hvert som ruten får "satt seg". Sommeren blir sikkert veldig bra uansett - men det er nok lurt med noe redusert program om vinteren da antallet passasjerer mellom Norge og USA halvveres.
Gleder meg til å se tre SAS A330 parkert på Newark-flyplassen når jeg flyr ruten for første gang i juni
Her var det - som vanlig når det snakkes om SAS og inter-kont - mye vås!
Oslo-New York starter opp daglig fra førstkommende mandag. Det har vært bra salg på maskinen, både oppe og nede (les frakt) så dette lover i utgangspunktet godt. Ruten går 7 dager i uken under sommerprogrammet - det etterspørselen er størst - mens det til vinteren er planlagt å gå fire dager i uken - mandag, fredag, lørdag, søndag fra Oslo, og torsdag, fredag, lørdag og søndag tilbake fra New York. Jeg har tatt noen spotchecks på sas.no på vinterprogrammet, og jeg får den opp alle dagene flighten går - og uten unntak er direktemaskinen fra Oslo blligere enn via Stockholm eller København de dagene maskinen går.
Kommer det noe spesiell markedsføring og aktiviteter rundt oppstarten av ruten?
Ser ut som det har vært bra salg - mange avganger er så å si fullsatte i Economy. Spørsmålet er hvordan det vil gå i Business og Economy Extra etter hvert som ruten får "satt seg". Sommeren blir sikkert veldig bra uansett - men det er nok lurt med noe redusert program om vinteren da antallet passasjerer mellom Norge og USA halvveres.
Gleder meg til å se tre SAS A330 parkert på Newark-flyplassen når jeg flyr ruten for første gang i juni

Last edited: