Originally posted by Blubird
Dermed skulle det vel bare være et tidsspørsmål før vi får Emirates på Gardermoen, enten som en direkterute eller videreføring. Kan ikke skjønne annet enn at markedet må være der, når omtrentlig halve flyet mellom AMS og DXB er besatt av nordmenn.
Originally posted by ph-ndr
Que? Trodde desperat LCC-profil var mer stilen?
"- Billigere fly som Boeing 757 kan gjøre rutene rimeligere, men er et dårligere produkt, særlig for et selskap som vårt, som primært retter seg inn mot forretningsreisende. Våre Airbus A330 og A340 koster dobbelt så mye å operere som Finnairs gamle MD-11 fly, men vi har ikke råd til å kjøpe nye fly nå, sier han."
-A
Originally posted by litt-amatør
Dermed skulle det vel bare være et tidsspørsmål før vi får Emirates på Gardermoen, enten som en direkterute eller videreføring. Kan ikke skjønne annet enn at markedet må være der, når omtrentlig halve flyet mellom AMS og DXB er besatt av nordmenn.
Så Dubai er en av de største destinasjonene for norske pax som flyr videre med KLM fra AMS? Har du noen andre store destinasjoner for norske KLM- passasjerer?
Hva er det som er uklart???Som det skrives lenger opp her, hvis antall passasjerer skal økes til nesten 400 mill, så må jo en del av de komme fra nye ruter. Basert på egne observasjoner så kan jeg ikke skjønne annet enn at det må være et marked for ihvertfall én ukentlig avgang til Dubai, om så en forlengelse av f.eks. CPH eller ARN.
Originally posted by MartinL
Hva er det som er uklart???Som det skrives lenger opp her, hvis antall passasjerer skal økes til nesten 400 mill, så må jo en del av de komme fra nye ruter. Basert på egne observasjoner så kan jeg ikke skjønne annet enn at det må være et marked for ihvertfall én ukentlig avgang til Dubai, om så en forlengelse av f.eks. CPH eller ARN.
Jeg klør meg til det gjør vondt av det samme spørsmålet. Tildels hvorfor de valgte CPH fremfor Osl. sorry dansker jeg unnet virkelig dere denne ruten, ikke det, men fra Oslo ville de møtt NULL direkte konkurranse. På CPH må de jo inn mellom Singapore airlines, Thai og ikke minst SAS.... Og dette mener jeg fra et så objektivt standpunkt som mulig....
Originally posted by Airwolf
Har ikke SAS råd? Det er vel slik SAS eier det meste av flåten, de må jo ha enormt med kapital planta i den nåværende flåten. Er bare å selge unna litt av det som ikke er helt nødvendig, så kan SAS også bestille et par A380 :spin:
A380 i SAS-farger ville blitt et flott syn, sett med skandinaviske øyne.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.