• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS forlanger gebyr for å refundere skatter og avgifter

dc9-21

ScanFlyer Blue
SAS forlanger gebyr for å refundere skatter og avgifter

Hei,

Er dette lov? Kan SAS forlange et gebyr på 200 kr for å refundere skatter og avgifter på 150 kr.

HVis jeg da er så dum at jeg ber om dette vil jo jeg sitte igjen og skylde de en femti lapp!!!!

Jeg trodde ikke det var mulig.:naughty:

Replying to Topic 'SAS forlanger gebyr for å refundere skatter og avgifter'

det er det samme som bankene gjør - har du forsøkt å gå i banken å veksle inn en $10-seddel? Refusjon koster penger - det er jo en operasjon som skal gjøres, så det er ikke rart at det tas et gebyr for å gjøre jobben.

Originally posted by dc9-21

Hei,

Er dette lov? Kan SAS forlange et gebyr på 200 kr for å refundere skatter og avgifter på 150 kr.

HVis jeg da er så dum at jeg ber om dette vil jo jeg sitte igjen og skylde de en femti lapp!!!!

Jeg trodde ikke det var mulig.:naughty:

Dette er en annen måte å si at er skattene på mindre enn 200 kr så gis det ingen refusjon ..
Refusjoner av små beløp koster ganske mye i mange ledd innover i selskapet, så det var vel ventet at dette gebyret skulle komme. WF har samme gebyr.

Klart at det koster selskapene penger å utbetale disse til kundene. Men dette er jo penger som SAS har krevd inn på vegne av staten og som kunden altså har krav på å få tilbake. Ergo er det vel litt tvilsomt at de krever gebyr for å utbetale pengene.

Det er simpelthen svineri at kræve gebyr for at tilbagebetale penge der ikke er ens egne!:mol

Iflg. forbrugerådet er de berettiget til at kræve et gebyr, der svarer til omkostningerne ved at tilbagebetale pengene.

Personligt kan jeg egentligt godt forstå det - det er jo ikke SAS' skyld at passageren vælger at lave no-show.

Når det så er sagt, så har jeg ikke oplevet at SAS DK har taget penge for det. Har flere eksempler på at hele beløbet UDEN fradrag for gebyr er blevet tilbageført til kreditkort. SAS DK's presseafd. påstår også at man ikke tager penge for det i Danmark, men meget kan jo være ændret på de 2 mdr siden jeg fik denne besked.

Back