Det finnes nok ingen SkyTeam logofly hos SAS enda.Finnes det bilder av SAS fly med SkyTeam dekaler….eller flyr der fortsatt med Star Alliance dekal bak cockpit vinduene?
Finnes det bilder av SAS fly med SkyTeam dekaler….eller flyr der fortsatt med Star Alliance dekal bak cockpit vinduene?
Det finnes nok ingen SkyTeam logofly hos SAS enda.
På SAS Insta idag nevnte de at det ville skje først på nyåret da dette er en større prosess som krever ledig slot i malinghangaren.
De prioritere heller å skifte ut logoen på materiell, skilter og smålogoen ved frontdøren på flyene.
Eller gör de som AFKL och sätter vid den bakre dörren istället?Var nok SkyTeam logo bak cockpitvindu EB mente,
og ja SkyTeam logo bak cockpitvindu blir fortløpende satt på fly fremover.
Så får vi se om det går like raskt med en fremtidig JV søknad og ytterligere codeshare avtale som omfatter mer enn intra Europa og intra USA ruter.
For fra fredag 27. september 2024 bytter SAS terminal til Terminal 2 i Frankfurt.
En gang i tiden den flyplassen etter LHR utenfor Skandinavia med flest SK flyvinger. Nå er det kun 2 avganger til CPH igjen på hverdager.
Terminalbyttet i FRA (til T2) skjer først om 1 måned ved oppstarten av vintersesongen, søn 27. Oktober 2024, så her har nok Finalcall blingset på måneden.Terminalbytte på FRA i morgen, fra T1 til T2.
https://finalcall.travel/no/sas-bytter-terminal-i-frankfurt/
SCANDINAVIAN AIRLINES, SAS, AND VIRGIN ATLANTIC ANNOUNCE CODESHARE PARTNERSHIP
Som mest från ARN har SAS haft 3 daily till Frankfurt FRA.
SK635/637/673
Det var under 2010-talet.
PDF tidtabellen til STAR fra Mai 2011 viser følgende for SAS til FRA:Det var vel som regel 2 x daglige fra OSL + 4 eller 5 fra CPH? SK flydde vel GOT-FRA også inn på 00 tallet om ikke lenger?
Lufthansa har nok alltid sett på SAS som en lillebror, men de hadde faktisk et godt samarbeid (langt mer enn vanlig allianse) tidlig på 00-tallet. Og det var nok denne lillebror mentaliteten som gjorde at sammarbeidet tok slutt og forholdet mellom dem ble ganske kaldt.Har inte Lufthansa hela tiden behandlat SAS som lillebrodern de kan köra omkring med? Antar att man blir sur när man inte kan göra det mer.
Da var codeshare på Virgin på plass.
https://www.sasgroup.net/newsroom/p...rgin-atlantic-announce-codeshare-partnership/
PDF tidtabellen til STAR fra Mai 2011 viser følgende for SAS til FRA:
CPH: 3 daglige (MD81/MD82). Tror som nevnt tidligere at de var oppe 4-5 daglige en periode.
OSL: 3 daglige (B736/B738).
ARN: 3 daglige (B73G/MD82). De var vel oppi 4 daglig en periode.
Og som sagt så fløy de vel også FRA-GOT en periode også.
Edit: PDFen fra August 2008 viser:
CPH: 5 daglige (A319/MD81/MD82/ MD87)
GOT: 2 daglige (B736/MD87)
OSL: 3 daglige (B736/ B738)
ARN: 3 daglige (B736/ B738/ MD82)
Tar jeg ikke helt feil så surnet forholdet mellom Lufthansa og SAS kort tid etter på og JV de hadde mellom Tyskland og Skandinavia ble avsluttet.