SAS forlader Star Alliance 31 august - Info om overgang til Skyteam

Er vel heller Air Canada som mister feed fra Skandinavia med SAS.

Miles & More er kanskje ok med hoey status, paa lavere nivaaer er det heller elendig service.

Og også ganske vanskelig opprettholde, sammenlignet med f.eks Eurobonus, med mindre man flyr endel langt på business.

Og også ganske vanskelig opprettholde, sammenlignet med f.eks Eurobonus, med mindre man flyr endel langt på business.

Ser ikke så ille ut, to turer til USA i biz for senator. Såpass bør man vel fly for å kunne kalle seg frequent flyer :p
Spørsmålet er vel om man i det hele tatt gidder, for min del blir det vel å være notorisk utro, og kunne fly akkurat det man vil, når man vil, uten å være redd for at det går ut over status og poeng.

Blir ikke mye poeng i skyteam, det er sikkert. Likte meg der når NW og CO var en del av alliansen, men nå er den helt uinteressant.

Hmm - fristende med statusmatch
Mangler 7250 poeng til å bli diamant i EuroBonus uten flere reiseplaner, men har over 3 måneder på meg

Livet for EB som EBB (noen ganger EBS) har gått feiende flott i mange år…og kommer til å gå fint videre. Kan fly Norwegian og DAT i Norge og Luthansagruppen i Europa…til Seattle er det Icelandair som gjelder.

Ser ikke så ille ut, to turer til USA i biz for senator. Såpass bør man vel fly for å kunne kalle seg frequent flyer :p
Du trenger minst fire tur til USA i Business.

Du får 200 poeng per segment long-haul og 40 per segment short-haul.
Du trenger 2000 for Senator.

Stakkars trofaste Lufthansa-kunder da som skal få masse skandinavere i loungen med gullkort de har fått kastet etter seg og står med skjerf og sutter på fingrene.

Her er det så mange turer med Lufthansa til Munchen ila. året at lounge o.a. nok vil bli et savn, så sier nok ja takk til i alle fall ett års Senator-status.

Last edited:
De som faar Gull via statusmatch fra Eurobonus hadde jo tidligere adgang til LH lounger, saa det blir vel ikke saa mange flere kunder i loungene. Mange faller nok fra etter det foerste aaret.

Om man ikke har Star Gull faar man adgang til LH lounger med Amex Platinum eller hoyere. Det kan vaere greit om man ikke flyr saa meget, selv om kortet koster litt. Da har man adgang paa OSL uansett status ogsaa. OSL Lounge paa baade inn- og utland gir naa kun adgang for norske, finske og svenske amex-kort (grrr). Jeg forstaar ikke helt hvorfor de gjoer det slik, det gjoer jo OSL til en mindre attraktiv transfer-flyplass f.eks. I Stockholm og Helsinki er det heller omvendt, med en egen Amex Lounge for alle platinum-kort og hoyere, samt adgang til fasttrack.

Du trenger minst fire tur til USA i Business.

Du får 200 poeng per segment long-haul og 40 per segment short-haul.
Du trenger 2000 for Senator.

Det har du helt rett i, trodde det holdt med 1000 qp, ser man må ha 2000 poeng i tillegg.

De er ikke som å slå på en bryter. Slikt tar litt tid. Delta var heller ikke spesielt imponert da denne dukket opp - på DL codeshare - i Atlanta et par uker før Austrian gikk motsatt vei i det herrens år 2000. ;) (eget bilde)

OE-LAO.jpg

Det der er litt sånn det ser ut når noen sier til meg "dette har deadline i kveld, Fnate!", men jeg innser at designeres vår er på 4 ukers au pair oppdrag i Ulan Bator og må kaste meg rundt selv.

Adobe abbonementet mitt er sannsynligvis blant tidenes mest bortkastede penger.

Synes det bildet med det norske, svenske og danske flagget foran SE-ROI var ganske mektig jeg.. Stort å se det norske flagget vaie i (fly)vinden på den måten. En skikkelig gledesdag for alle som er glad i SAS, for nå er det mye som er positivt.

Medvind for selskapet ellers også om dagen. Operasjonelt har forbedringen på punktlighet vært formidabel, nå inne på topp 10 mest punktlige selskaper i Europa, og med en av de nyeste flåtene i verden for et selskap av tilsvarende størrelse. Kudos til alle involverte

Back