Jeg tenkte jeg kunne starte en ny tråd, som på en måte bygger videre fra den som het "Svenske 737 på norsk innriks" e.l. fra i høst.
I utgangspunktet vet vi godt at de slinger flyene mellom de ulike basene ettersom det passer best. Men nå tar jeg et ugagnspunkt i at det ble gjort en liten endring i november på hvilke fly som i utgangspunktet flys fra ARN og hvilke som i utgangspunktet flys fra OSL.
Et annet utgangspunkt er at alle MD-80 og "737Classic" nå er helt ute av tjeneste.
Den helgen sommerrutene startet for litt over en uke siden, ble det gjort en liten endring igjen:
4 B737-600 ble overført fra ARN til OSL, og disse 4 er:
LN-RCU og LN-RCW som begge tidligere har en lang fartstid i det tidligere SAS Norge,
og LN-RPA og LN-RPB som begge har fløyet stort sett fra ARN i det meste av sitt virke.
Alle disse 4 flyr nå heftig rundt omkring på det norske rutenettet, slik at fordelingen av de 27 736 hos SAS nå er 15 i Norge og 12 i Sverige.
Fordelingen av 73G er 17 i Norge og 10 i Sverige. Det vil komme 4 73G til inn i flåten, antakelig til Sverige de også.
Alle 738 er vel nå levert og fordelingen av de er slik: 18 i Norge og 11 i Sverige.
I vinter var det en periode LN-RRJ fløy fra OSL, og også LN-RRH var noen uker her, men begge de er nå tilbake på ARN. LN-RRW ble overført til OSL før jul, og flyr fortsatt fast fra OSL ser det ut som.
Bare et innspill fra en gammel flyspotter så dere kan vite litt om hva dere har i vente når der flyr eller fotograferer
I utgangspunktet vet vi godt at de slinger flyene mellom de ulike basene ettersom det passer best. Men nå tar jeg et ugagnspunkt i at det ble gjort en liten endring i november på hvilke fly som i utgangspunktet flys fra ARN og hvilke som i utgangspunktet flys fra OSL.
Et annet utgangspunkt er at alle MD-80 og "737Classic" nå er helt ute av tjeneste.
Den helgen sommerrutene startet for litt over en uke siden, ble det gjort en liten endring igjen:
4 B737-600 ble overført fra ARN til OSL, og disse 4 er:
LN-RCU og LN-RCW som begge tidligere har en lang fartstid i det tidligere SAS Norge,
og LN-RPA og LN-RPB som begge har fløyet stort sett fra ARN i det meste av sitt virke.
Alle disse 4 flyr nå heftig rundt omkring på det norske rutenettet, slik at fordelingen av de 27 736 hos SAS nå er 15 i Norge og 12 i Sverige.
Fordelingen av 73G er 17 i Norge og 10 i Sverige. Det vil komme 4 73G til inn i flåten, antakelig til Sverige de også.
Alle 738 er vel nå levert og fordelingen av de er slik: 18 i Norge og 11 i Sverige.
I vinter var det en periode LN-RRJ fløy fra OSL, og også LN-RRH var noen uker her, men begge de er nå tilbake på ARN. LN-RRW ble overført til OSL før jul, og flyr fortsatt fast fra OSL ser det ut som.
Bare et innspill fra en gammel flyspotter så dere kan vite litt om hva dere har i vente når der flyr eller fotograferer
