SAS forandrer avgangstider i sommerprogrammet!

SVG

ScanFlyer Blue
Hvorfor driver SAS og forandrer på avgangstidene i sommerprogrammet nå:question: Dette medfører at jeg må reise til LHR en dag tidligere for å nå "connecting flight" til Singapore:angry: Jeg skal reise med Singapore Airlines Airbus 380 fra LHR kl.11.55 den 18. juni men etter forandringen kan jeg ikke reise fra SVG kl.09.15 fordi avgangen er forandret til kl.10.05.Dette gir connecting time på 50 minutter som er for lite på LHR. Det kan se ut som SAS ikke ønsker at de reisende skal ha flere valgmuligheter fra andre avreisesteder i Norge enn OSL:exclaimation De har også kuttet en avgang fra SVG til CPH i sommerprogrammet, og i tillegg har de forandret på avgangstidene på avgangene som er tilbake:( Det kan se ut som å være tidlig ute å bestille billetter, kan føre til at reisen blir mye lenger enn først beregnet.Hvilke forpliktelser har flyselskapene i slike situasjoner:question: Har også hørt om andre tilfeller, der det nylig har blitt forandringer i flytidene:exclaimation Er det nye avtaler med pilotene som her fører til forandringer:question:


:nor
 
Finner du en avgangstid som gjør at du rekker videreforbindelsen din samme dag, vil sikkert SAS være glade for å hjelpe deg med det.

Endringer i flytider er helt normalt og noe man må regne med når man bestiller tidlig. Det fine med gjennomgående billetter er at flyselskapet order opp og booker deg om, slik at du totalt sett kommer best mulig ut av det.

Flytidene er for øvrig ikke lagt opp med utgangspunkt i at du skal rekke denne konkrete avgangen, men er basert på faktorer som slottider, tilgjengelig materiell, rotasjon på materiell, priser etc.
 
Jeg har til opplysning en Singapore Airlines billett i utgangspunktet! Det er også umulig å få sete på noen av alternativene,da de allerede er fullbooket:exclaimation (skoleferien starter denne uken)
 
Okei, men poenget er uansett det samme: Selskapet (SAS/Singapore Airlines) setter deg som regel på best tilgjengelige direkteavgang - men dersom du kontakter dem og foreslår et alternativ, vil de sikkert være behjelpelige.

Et alternativ kan være dette:
SK4002: SVG-OSL - 06:15 - 07:10
SK803: OSL-LHR - 07:50 - 09:20

Her er det ledige plasser.

Men når du uansett skal reise langt, kan det jo være greit med en overnatting underveis. Du kan f.eks. bo på Renaissance London Heathrow Hotel som har flott utsikt mot rullebanen. Les mer her: http://forum.scanair.no/showthread.php?t=30879.
 
Last edited:
Hvorfor og hvorfor...Har vel en hel del med slottider at gøre....LHR er mig bekendt en meget travl lufthavn !!!!
Og hvis du er booked SVG-LHR-SIN på en direkt flyvning er jeg ret sikker på at du vil blive
trsp som det er foreslået, men er du booked på seperate billetter SVG-LHR og en ny LHR-SIN..."then you are on your own !!"
Det er jo lidt lige som WYSIWYG
Hilsen
Ole
 
Som det er nevnt over her, så er helt sikkert SAS behjelpelig med å få deg endret via Oslo på Redeye-flighten. Forsklar saken, så hjelper de deg nok. De er veldig flink på akkurat disse tingene, og nettopp dette er en av fordele med å fly et nettverksselskap fremfor f.eks. DY.
 
Forsklar saken, så hjelper de deg nok. De er veldig flink på akkurat disse tingene, og nettopp dette er en av fordele med å fly et nettverksselskap fremfor f.eks. DY.

Tja.. SAS kan også være totalt firkantet. Har selv opplevd det ved flere anledninger.
 
Det har jeg faktisk fortsatt til gode å ha opplevd med hele konsernet i slike saker. Når slike ting har skjedd, så har jeg fått endret avganger med både SK, WF og BT til avganger som passet meg, og ikke dem, 100% av gangene.
 
Det er min erfaring med å fly SAS også, om det skjer noe så ordner de opp. Særlig om det er ruteendringer som der "deres" feil. Har aldri vært bekymret for å ikke komme frem med SAS, selv om jeg nok har klødd meg i hodet og lurt på når og hvordan.
 
Det er min erfaring med å fly SAS også, om det skjer noe så ordner de opp. Særlig om det er ruteendringer som der "deres" feil. Har aldri vært bekymret for å ikke komme frem med SAS, selv om jeg nok har klødd meg i hodet og lurt på når og hvordan.

Helt enig! Har derimot svært så blandede opplevelser med andre selskaper.
 
Jeg har alltid fått det som jeg vil når kanselleringer eller endringer har oppstått. Her har SAS vært veldig hyggelige og fleksible, og ved noen tilfeller har de også oppgradert meg til bookingklasser som gir full EuroBonus-opptjening eller til Economy Extra. Og det skjedde også før jeg ble gullkunde.
 
For et par år siden, da jeg skulle til NY med SAS/UA via CDG, kansellerte SAS avgangen til CDG og booket meg om via CPH. Fra en bulkhead vindusplass, ble jeg plassert i et midtsete. Syntes ikke akkurat dette var så festlig.
 
I dag fikk jeg svaret på hvorfor avgangen er flyttet:exclaimation:exclaimation:exclaimation Den var lagt inn i reservasjonssystemet med vintertid:nor:nor:norHvorfor:question::question::question:
Er dette resultat av "framskrittet" i dataverdenen:question: Dette burde aldri ha forekommet. Jeg har bestemt meg for å reise dagen før kl.16.00 via CPH.Da får jeg også prøvd CRJ900:D:D:D:DEN:DEN:DEN
 
Oavsett hur många datorer vi har kommer det alltid finnas "human error" även i din bedrift SVG ;). Maskinen blir inte smartare än människan bakom.
 
Back
Top