SAS flytter til Terminal 2 på London-Heathrow

Re: SAS flytter til Terminal 2 på London-Heathrow

Den er under bygging og ferdig i 2014. Stengte for noen år siden.
 
Re: SAS flytter til Terminal 2 på London-Heathrow

Det er vel en del år siden den ble stengt, men jeg har brukt den. Den nye blir uansett noe helt annet, og det er jo først om 1-2 år den er klar. SAS har annonsert før at de skal samlokaliseres med de andre Star-selskapene, så det er forsåvidt ikke noe nytt.
 
Re: SAS flytter til Terminal 2 på London-Heathrow

Terminal 2 er under bygging, så ikke så rart :p

:D Er det mulig! Jeg skummet til og med artikkelen, men hoppet tydeligvis over ingressen...

Da blir det trygge, gode Terminal 3 i januar :)
 
Re: SAS flytter til Terminal 2 på London-Heathrow

Jeg er ikke nogen særlig stor fan af Terminal 3, men jeg kan faktisk rigtigt godt lide SK loungen. Og SQ loungen er også ganske god hvis man vil have varm mad eller champagne. Jeg frygter at vi ved overgangen til T2 får en pop-moderne Star Alliance lounge som alle *-selskaber skal/vil benytte sig af.
 
Re: SAS flytter til Terminal 2 på London-Heathrow

Jeg er ikke nogen særlig stor fan af Terminal 3, men jeg kan faktisk rigtigt godt lide SK loungen. Og SQ loungen er også ganske god hvis man vil have varm mad eller champagne. Jeg frygter at vi ved overgangen til T2 får en pop-moderne Star Alliance lounge som alle *-selskaber skal/vil benytte sig af.

BMI og Star lounger i T1 er like bra som det SAS og SQ er
 
Re: SAS flytter til Terminal 2 på London-Heathrow

BMI og Star lounger i T1 er like bra som det SAS og SQ er

SQ biz lounge i T3 kan man få champers om man spør, det trekker jo litt opp. Varm mat serveres rundt SQ avganger, og det er mulig å plukke med seg en vannflaske hvis man f.eks skal videre i SAS eco. Håper SQ bygger en ny SKL i T2, London er jo en av deres virkelige premium destinasjoner.
 
Re: SAS flytter til Terminal 2 på London-Heathrow

Det blir helt sikkert flere lounger i Terminal 2. Noen selskaper har såpass mange avganger (eller såpass store fly) at det er behov og ønskelig med en egen lounge, for eksempel Singapore Airlines, Air Canada og SAS. For andre selskaper vil det være mer hensiktsmessig å bruke en felles Star Alliance-lounge.
 
Re: SAS flytter til Terminal 2 på London-Heathrow

Det blir helt sikkert flere lounger i Terminal 2. Noen selskaper har såpass mange avganger (eller såpass store fly) at det er behov og ønskelig med en egen lounge, for eksempel Singapore Airlines, Air Canada og SAS. For andre selskaper vil det være mer hensiktsmessig å bruke en felles Star Alliance-lounge.

Jeg blir veldig overrasket om SAS lager sin egen lounge i T2. I ly av den sparekampanjen som pågår nå, så kan jeg aldri tenke meg at det blir brukt penger på dette. De kjøper seg sikkert inn i en kombinert løsning, enten med en annen partner, som i dag, eller i en felles *A lounge.
 
Re: SAS flytter til Terminal 2 på London-Heathrow

BMI og Star lounger i T1 er like bra som det SAS og SQ er
Jeg er ikke enig.

Det blir helt sikkert flere lounger i Terminal 2. Noen selskaper har såpass mange avganger (eller såpass store fly) at det er behov og ønskelig med en egen lounge, for eksempel Singapore Airlines, Air Canada og SAS. For andre selskaper vil det være mer hensiktsmessig å bruke en felles Star Alliance-lounge.

SAS' London Lounge benyttes også af Air Canada og Thai, og er vistnok teknisk en SK/AC "joint lounge".

Jeg håber at i det mindste den vil være mindst én lounge, der ikke er en kompromis-lounge som T1's Star. Forhåbentlig SK eller SQ.
 
Re: SAS flytter til Terminal 2 på London-Heathrow

Jeg blir veldig overrasket om SAS lager sin egen lounge i T2. I ly av den sparekampanjen som pågår nå, så kan jeg aldri tenke meg at det blir brukt penger på dette. De kjøper seg sikkert inn i en kombinert løsning, enten med en annen partner, som i dag, eller i en felles *A lounge.

Vi får se, men det er jo ikke sånn at SAS nødvendigvis taper penger på å ha lounger. Det kan være billigere å ha en egen lounge enn å betale per passasjer i en kontrakslounge, særlig når man har mange avganger (slik SAS har i London). I dag deler SAS lounge med Air Canada ("The London Lounge"), og de tjener jo på at en rekke andre selskaper også bruker den. Samme opplegg har SAS og Lufthansa i New York.
 
Re: SAS flytter til Terminal 2 på London-Heathrow

Hvor langt unna busstasjonen og HEathrow Express blir T2? Og hvordan blir transporten dit?
 
Re: SAS flytter til Terminal 2 på London-Heathrow

Hvor langt unna busstasjonen og HEathrow Express blir T2? Og hvordan blir transporten dit?

Det blir omtrent som det var før, T2 ligger like nært central bus station som 3 og 1, og jeg regner med at Heathrow Express ikke får noen endringer heller. T2 blir i første omgang en hovedterminal T2A (som etterhvert kommer til å sluke deler av T1, som blir borte) og en satellitt T2B, senere så blir det en T2C. På mange måter ganske likt T5, men på østsiden av T3.
attachment.php
 

Attachments

  • LHRT2.jpg
    LHRT2.jpg
    29 KB · Views: 3,391
Last edited:
Re: SAS flytter til Terminal 2 på London-Heathrow

SQ biz lounge i T3 kan man få champers om man spør, det trekker jo litt opp. Varm mat serveres rundt SQ avganger, og det er mulig å plukke med seg en vannflaske hvis man f.eks skal videre i SAS eco. Håper SQ bygger en ny SKL i T2, London er jo en av deres virkelige premium destinasjoner.

I BMI sin lounge i T1 har de ogsaa vannflasker du kan ta med deg. Det er ogsaa varm mat i baade Star loungen og BMI loungen i T1, samt dusj. Poenget mitt er at det er ingen av disse loungene som er noe aa slaa hjul over. De er alle rimelig blah.. I T3 bruker jeg SQ siden de har bedre dusjer og champers. I T1 bruker jeg BMI loungen som har god plass, god drikke og varm mat.

Jeg er ikke enig.
.

Fair enough. Har du vaert i BMI loungen i T1? (Ikke Star loungen som United bruker).

SAS loungen har elendig matutvalg, daarligere enn begge loungene i T1. I tillegg er dusj og toalett separate. Det betyr at man ikke faar ett rom for aa gaa paa toalettet, samt dusje. Hjernedoed loesning.

Hva har SAS loungen? Den har den fineste design. Dersom det er det som er viktig for deg, er SAS loungen best.
 
Re: SAS flytter til Terminal 2 på London-Heathrow

Kan man lenger bruke BMI-loungen i T1 når manflyr Star? Er ikke den/de tatt over av BA?
 
Re: SAS flytter til Terminal 2 på London-Heathrow

Noen som vedder i mot at T3 forsvinner om noen år og får samme opplegg som T5 og T2 når det gjelder layout?
 
Re: SAS flytter til Terminal 2 på London-Heathrow

Noen som vedder i mot at T3 forsvinner om noen år og får samme opplegg som T5 og T2 når det gjelder layout?

Jeg tror ikke det er rom for slik layout der T3 er nå, det er mindre plass og en del annen struktur der som nok må beholdes. Men T3 må oppgraderes på et eller annet tidspunkt, men en slikt prosjekt påbegynnes sikkert ikke før 2020. Britene har jo spørsmålet om 3. rullebane og T6 nord for dagens også å fundere på.
 
Re: SAS flytter til Terminal 2 på London-Heathrow

Fair enough. Har du vaert i BMI loungen i T1? (Ikke Star loungen som United bruker).
Nej, jeg har kun været i Star (ifm. NZ), jeg var der faktisk den dag den åbnede, og har også været der siden.

Hvad er status i øvrigt på BMI-lounges, efter BA's overtagelse?

SAS loungen har elendig matutvalg, daarligere enn begge loungene i T1. I tillegg er dusj og toalett separate. Det betyr at man ikke faar ett rom for aa gaa paa toalettet, samt dusje. Hjernedoed loesning.

Hva har SAS loungen? Den har den fineste design. Dersom det er det som er viktig for deg, er SAS loungen best.
Korrekt, maden er ikke imponerende i London Lounge. Faktisk begrænser det sig nærmest til snacks. Derfor går jeg til SQ hvis jeg vil spise eller vil have champagne.
Men som du selv påpeger har London Lounge et fantastisk design, endvidere har de et fremragende udvalg af skandinaviske aviser og magasiner, og det giver i hvert fald plusser når jeg skal vurdere lounges.
 
Back
Top