• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS-fly nødlandet 2 ganger

LN-FHU

Superflyer
SAS-fly nødlandet 2 ganger

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=267930

Skomle greier......

Edit: VG får det iallefall til å øres dramatisk ut. Varmgang i luftkondisjonen ser ut til å være årsak. X-tra uheldig at de måtte snu igjen da.....

Re: SAS-fly nødlandet 2 ganger

Høres utrolig ut at dette medførte at flyet måtte "nødlande" 2 ganger. Antar det ble litt stemning ombord når de etter første nødlanding ble forsikret at slikt ikke skjer to ganger på rad....og ble overtalt til å forsøke igjen...bare for å oppdage at en måtte nødlande en gang til.

- Da vi kom opp i luften hørte vi at motorene ble skrudd av. (VG)

hmmmm....ja helt sikkert!!!

Vi nødlandet uten motor, som et sjøfly, forteller Kenneth Eide (43) fra Bergen til VG-Nett

Dette blir jo bare bedre og bedre...:spin:

Originally posted by P.A. VIKING
Vi nødlandet uten motor, som et sjøfly, forteller Kenneth Eide (43) fra Bergen til VG-Nett

Nei!!! De ble fanget av en flyplassansatt med en STOOOOR sommerfuglhov!
:biggrin

Noen som vet hva som exakt var feilen på det flyet?

hehe,,landet uten motorer som et sjøfly????
sjøfly bruker etter det jeg vet å landet med motor på :)...kanskje han mente seilfly?
hehe :up: :up: :up:

- Det er høyst forståelig at passasjerene reagerer. Men det har ikke vært noen grunn til bekymring. Nødlandingene skyldes for høy temperatur i aircondition-anlegget om bord, noe som er helt ufarlig, sier kommunikasjonsdirektør Cathrine Foss Steene i SAS til VG.

Så det var på grunn av passasjerkomforten de returnerte?Regner med at skipperen hadde sine grunner for å returnere (jeg har nix kunnskap om dette, bare så det er sagt) men hvis problemet var så bagatellmessig som propagandaministeren fremstiller det, så hadde det vel vært mer hensiktsmessig å utbedre den i CPH? Det var kanskje heller slik at man ikke helt visste hva problemet var?

De landa nok på APU`en, tenker jeg.
:up:

Originally posted by DY Tech

De landa nok på APU`en, tenker jeg.
:up:
Jeg håper de landet på rullebanen:D

Back