• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS fly med Star Alliance-livery?

sk931

ScanFlyer Rusty
SAS er nok det Star Alliance med det mindste antal fly malet i Star Alliance bemaling, nemlig 3 stks..1 A340 og 2 B737...
Hvorfor ikke flere ?

Hilsen Ole
 
Re: SAS fly med Star Alliance

Har fået dette svar fra SAS på FB
"Hei Ole, rekommendationen från Star Alliance är att 3% av planen ska ha detta och vi är något under det. Vi siktar in oss på att måla en A320neo i Star färger så småningom. /Vänligen, Nina"
bare for info om hvad der kan forventes..
Ole
 
De hadde jo en 330 også (RKN), men denne ble "malt" om i forbindelse med oppgraderingen.
 
En A350 i siste versjon av dragehodedekoren hadde bare vært helt konge!!!

Spesielt hvis de tok den varianten de hadde på 747 med lang oppreist "hals" på dragehodet. Personlig favoritt blant de gamle SAS-fargene.
 
Nå sklir vi litt utenfor "topic" her, men en av grunnene til at SAS droppet dragehodet fullstendig var visstnok at ingen utenfor Skandinavia forsto symbolikken og koblingen til vikingskipene. De fleste oppfattet det som en orm eller slange, og dermed ble budskapet og "merkevaren" noe feilslått.

LN-RGI (Rickard Gustafson den første) er svært lekker, men enig i at SAS både på skrog og hale blir i meste laget.
 
Last edited:
LN-RGI (Rickard Gustafson den første) er svært lekker, men enig i at SAS både på skrog og hale blir i meste laget.

I tillegg er det noe som skurrer mellom den mørkeblå og lyseblå fargen. Den mørkeblå fargen er altfor tung, nesten svart, og den lysner altfor brått. Nesten så ikke fargene henger sammen. Det burde heller vært en gradvis overgang i fargen.

Generelt er det for mye tung eksponering på for mange steder på flykroppen på LN-RGI. Så designmessig synes jeg ikke den holder mål.
 
Back
Top