SAS-Fly Måtte snu

Re: SAS-Fly Måtte snu

tja, det er jo rimeleg dramatisk for "folk flest" dette då? synest det er ok at media skriv om dette!

agurk.jpg

Kommer det på trykk i media, så kommer det jammen på forumet også :lol: :lol:

Glemte å ta ut låsepinnene fra understellet kanskje??

Stod der i flere timer i dag, med huekløende skipper og teknikere rundt flyet. Hvis det var pinnene, så var det i hvertfall et overbevisende skuespill:)

Pinner var det nok ikke, kanskje noen har vært borte i pinnene foran hjulbrønnen som dumper trykket under gear-retract?
Var en 73CL fra DY som for ett år eller to siden som måtte gå tilbake etter en på bakken hadde kommet i kontakt med den.

Pinner var det nok ikke, kanskje noen har vært borte i pinnene foran hjulbrønnen som dumper trykket under gear-retract?
Var en 73CL fra DY som for ett år eller to siden som måtte gå tilbake etter en på bakken hadde kommet i kontakt med den.

Tenker du på de pinnene som skal slås av av dekket som har punktert? Mener at de kun finnes på NG (mulig at de finnes på nyere CL). [PIRK]De er rett bak åpningen inn til MWW, ut mot vingen altså[/PIRK] ;)

De er 100% på NG og siden DY opplevde dette, så er det vel også på CL?
Er på TN-B i natt, så kan sjekke IPC/AMM etterpå og se hva som står. (evt. spasere ut i eneren og se på BRE)

Tviler på at noen av ex-BU maskinene har dette, større sjans å stikke opp på terminalen å ta en kjapp kikk på en av de yngste DY-maskinene. Eller stikke inn på Airpics, Jetphotos, osv å se på bilder der, men det vil i så fall ta like lang tid :)

IPC/AMM er jo laget til "hvert" selskap, så det står nødvendigvs ikke der selv om det skulle eksistere på nyere CL. Easyjet har jo noen av de nyeste CLene, så hvis STS skulle ha AMM/IPC fra dem så kanskje du kan se der....

Avsporing på gang! B737CL - har man brukt CL lenge om classic? Jeg har sett dette bare to ganger; i denne tråden og i en tråd om resetting av sikringer i 737 classic. Er CL noe Boeing bruker eller er det noe "vi" har begynt å skrive?

Avsporing på gang! B737CL - har man brukt CL lenge om classic? Jeg har sett dette bare to ganger; i denne tråden og i en tråd om resetting av sikringer i 737 classic. Er CL noe Boeing bruker eller er det noe "vi" har begynt å skrive?

Tror jeg har sett at Boeing at brukt dette en eller annen plass uten at jeg skal påstå noe

EDIT: Tror at Boeing bruker CG - Classic Generation mot NG - New (Next) Generation, liten avsporing til ;) B731 og 732 blir kalt Original, hvis noen skulle lure :)

Last edited:

LG, SG, VG, KG, GG, UG.....
Lang gris, stor gris, voksen gris, kort gris, gammel gris, ung gris.... :colgate:

Var ute en tur på BRI som sto i ene sporet her, og den hadde ikke.
Har en pause etter klokken 03:00, så tar meg en kjøretur på flyplassen da - husket kamera i natt også! (og 50mm 1.8'ern er montert!)

Back