• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS får ikke solgt seg ut av bmi

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date

CK

ScanFlyer Mile High Club
SAS får ikke solgt seg ut av bmi

Får ikke selge
SAS må vente med å kunne hente ut en potensiell milliardgevinst ved et salg av selskapets aksjer i flyselskapet British Midland.

Hele saken: http://www.travelnews.no/nyheter.asp?version=36003

Sir Michael sitter på aksjene sine og ser på at verdiene i selskapet ikke blir realisert. bmi er sikkert et fint selskap, men er det plass til den typen selskaper i dagens marked? Personlig tror jeg selskapet hadde vært mye mer verdt om det ble splittet opp - bare LHR-slotene er jo en gullgruve!!!

Re: SAS får ikke solgt seg ut av bmi

Enig CK, slottene på LHR er verd mye for BMI. Det spørs om ikke Sir Michael har satt for lenge ved roret i BMI. Selskapet er iferd med å bli skviset av de store og har alltid vært et nisjeselskap som har kjempet for å opprettholde sorte tall i boken.
På sikt tror jeg at det ender opp med en fusjon med Virgin.
Det ville være mest fornufting for selskapet og deres aksjonærer.
Forøvrig er det et allright selskap å reise med, god service ombord.

bmi + Virgin må være en av de mest fornuftige fusjoner innen luftfarten. kan se det blir penger i kassa til SAS av slikt...:D

Men hvorfor nødvendigvis fusjon? Hvis VIrgin kommer inn i Stjernegjengen kan BMI få en feederfunksjon til Virgin, uten nødvendigvis å styre med å fusjonere.

For mye av problemet til BMI i dag er vel at selskapet er klemt mellom lavprisselskapene og BA, der sistnevnte kan sede egen pax til et stort internasjonalt nettverk. Med Virgin inne i gjengen er det lettere å konkurrere med BA.

Vel de kan jo bare vente 1 år.

Uansett så kan det vel trygt sies at BMI ikke er blant verdens best drevne selskaper og jeg har reist ganske mye med dem de siste 3 årene uten at de har imponert meg noe videre

Men investeringen til SAS kommer til å betale seg...:D

BMI er et helt ålreit flyselskap, men jeg synes de mangler litt mål og mening.

Back