• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Ny "turnaround" for SAS

sail4fun

ScanFlyer Mile High Club
Etter å ha gjennomført det omfattende omstillingsprogrammet "turnaround 2005" legger konsernsjef Jørgen Lindegaard nå siste hånd på et nytt strategidokument som skal halvere selskapets milliardgjeld. Det kan føre til salg av selskaper.

- Til tross for fem års hardt arbeid er vi ikke i mål med hensyn til våre eieres avkastningskrav, sier Lindegaard til den danske avisen Børsen.
Han understreker imidlertid at omstillingsprosessen har vist at selskapet har livets rett.
Nå er målet å få ned flyselskapets gjeld fra 16 milliarder kroner til åtte milliarder.
I tillegg skal det skapes grobunn for ytterliggere vekst.
Et av tiltakene som Lindegaard antyder er salg av selskaper utenfor kjernevirksomheten. Dette gjelder blant annet SAS Technical Services (STS) og SAS Ground Services (SGS).
- Vi må hele tiden vurdere om vi er den beste eieren. Har SGS et bedre liv utenfor SAS vil det være naivt av meg å tviholde på selskapet innenfor våre rekker. Det samme gjelder for den tekniske virksomheten, sier Lindegaard til Børsen.
Han påpeker at dette ikke er en aktuell sak på det nåværende tidspunkt.

http://www.travelnews.no/nyheter.asp?version=29209
 
Back
Top