SAS får endret dekor på flyene i løpet av året [rykter og forslag]

Status
Not open for further replies.
Re: SAS får endret dekor på flyene i løpet av året [rykter og forslag]

Et annet spørsmål er om noen av 737 maskinene vil bli malt eller om ingen av dem uansett skal ha ny maling før utfasingen om 3-4 år?

SAS har sagt at nyt livery vil blive ifm normal scheduleret vedligehold/maling. Så det kommer til at tage nogle år. Bliver nok primært Airbus som får nyt livery

Men motorrød-/oransjefargen var ikke død ..... ;)

motor.jpg

Sildesalaten kanskje?
E02C31C2-125E-4B60-BCCF-6DD9A340A237.jpeg

Last edited:

Nei, det er ikke flaggfarge. Flaggfargene kan ikke tukles med.

Sant det. Kanskje det skal stå sas.no i rødt noe sted, f.eks under buken på Emirates-vis?

Fargen heter Red Bac -> Red Back -> edderkopp -> web... :cool:

muligens stor grå skrift på siden? Lenger bak enn forslagene så langt i såfall.. Så kanskje "Scandinavian" og ikke "SAS"...

Attachments

• sas2.jpg
    sas2.jpg
    106.6 KB · Views: 1,335
Last edited:

Nei, det er ikke flaggfarge. Flaggfargene kan ikke tukles med.

Tja, SAS brukte vel rødoransje og blåfargen fra hale/logo i flaggene i 1998-skjemaet?

Tja, SAS brukte vel rødoransje og blåfargen fra hale/logo i flaggene i 1998-skjemaet?

Rødfargen i flaggene er noe skarpere. Hvis du holder fargeleseren i bildebehandlingsprogrammet ditt over fargene, ser du klare forskjeller i fargekodene.

colors2.jpg

Hvem vet, Lufthansa påstår jo de har gult i sitt nye livery, selv om det bare er en «prikk» ved døren

Det er ikke så veldig mye de røper.

https://i.imgur.com/tFORSbv.jpg

Tror dette her er en mer riktig sammensetning av mosaikken, da antennen er lengre bak mot vingeroten enn det du har limt inn der. Morsomt nok er videoene på FB og LinkedIn to forskjellige, der den på LinkedIn mangler motor-ruta, men har en øvre del av fuselage uten noenting på som erstatning.

ahiOxYp.jpg

Da kan det jo hende at logoen er gigantisk og starter rundt vingerota og har midtpunktet av første S sånn ca ved antennen som her. Speilvendte tegningen så det blir litt lettere å "følge med". Har også fjernet den mer lillablå fargen og gått tilbake til en mer vanlig blå siden jeg så den fikk litt kritikk ute på det store internett der noen hadde plukket opp en tegning eller tre.
8961A4k.jpg

Hva den rødfargen skal være til har jeg dog ingen verdens idé om...

PS: Hei SAS, ønsker meg klappsetetur til jul om jeg treffer riktig

Last edited:

Fort og gæli ... :D

Attachments

• 8961A4k.jpg
    8961A4k.jpg
    28.6 KB · Views: 1,057

Basert på bilder av første A320neo som tilsynelatende før de nye fargene så ser det ut som SAS titlene på halen vokser marginalt. Vanskelig å se da lyset kan lure, men er blåtonen et kvart knepp lysere?

ecc32f2af80d2f43ab86071306c91653.jpg

c6aa4f10fbde00af744edcfc2738a593.jpg

Last edited:

Tror dette her er en mer riktig sammensetning av mosaikken, da antennen er lengre bak mot vingeroten enn det du har limt inn der. Morsomt nok er videoene på FB og LinkedIn to forskjellige, der den på LinkedIn mangler motor-ruta, men har en øvre del av fuselage uten noenting på som erstatning.

ahiOxYp.jpg

Da kan det jo hende at logoen er gigantisk og starter rundt vingerota og har midtpunktet av første S sånn ca ved antennen som her. Speilvendte tegningen så det blir litt lettere å "følge med". Har også fjernet den mer lillablå fargen og gått tilbake til en mer vanlig blå siden jeg så den fikk litt kritikk ute på det store internett der noen hadde plukket opp en tegning eller tre.
8961A4k.jpg

Hva den rødfargen skal være til har jeg dog ingen verdens idé om...

PS: Hei SAS, ønsker meg klappsetetur til jul om jeg treffer riktig

Jeg tror du kanskje bommer på hvitfargen? Teaser bildene eller data bildene virker være laget i solnedgangen eller svakt lys? Da kan hvitfargen endre farge til noe mørkere. Ser man på den delen av halen som er hvit (innerst ved roten) så ser vel den ganske så «Euro white» ut, slik at flykroppen trolig blir lysere? Hvilket igjen betyr SAS logoen i front bør bli mørkere?

Hvitfargen på skroget i dagens teaser-bilde synes å være ganske så euro.

Jeg tror du kanskje bommer på hvitfargen? Teaser bildene eller data bildene virker være laget i solnedgangen eller svakt lys? Da kan hvitfargen endre farge til noe mørkere. Ser man på den delen av halen som er hvit (innerst ved roten) så ser vel den ganske så «Euro white» ut, slik at flykroppen trolig blir lysere? Hvilket igjen betyr SAS logoen i front bør bli mørkere?

Hvitfargen på skroget i dagens teaser-bilde synes å være ganske så euro.

Enighet. Dagens teaser ser ut til å være fra bakre del av vingen, eller tar jeg feil? Skjønner ikke helt maskeringen der da rett under vindusrekka, men jeg skal ikke skryte på meg at jeg er en flylakkerer, så maskeringen kan forsåvidt gi mening likevel. Har moderert meg til det nærmeste jeg kommer eurowhite under. En liten slenger med annen haledesign også bare for å helgardere bingobrettet.
IRqMH7f.jpg

9yvQlK9.jpg

Sliter fortsatt med å plassere rødfargen noe vettugt sted.

Last edited:

Nærme nå tror jeg. Vil tippe at det står "Scandinavian" et sted også. Kanskje i rødt på motoren (siden airbusmotoren over er pakket så voldsomt inn)

Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back