SAS får endret dekor på flyene i løpet av året [rykter og forslag]

Status
Not open for further replies.
Re: SAS får endret dekor på flyene i løpet av året [rykte]

Oooh her var det skjedd mye moro siden sist.

Jeg tenker at SAS kanskje ikke kommer til å bruke «Scandinavian» lenger på flykroppen, siden det er tatt vekk i logomateriell ellers, og stilisert til kun SAS. Og blir det værende, tipper jeg at det kommer i en mer bold variant av «Scandinavian»-fonten, og ikke Rotis Sans Serif.

Vet ikke hvem som designer den nye liveryen, forrige gang var det Sthlm Lab - fin mimreside her.

Siste justering ble gjort av Bold i 2016 - med en fin oppsummeringsside her. Vil tro det er dem som utformer liveryen som siste steg i fordy...fornyingsprosessen. :lol:

Last edited:

Siden jeg er skikkelig usikker på hva som skjer foran med logo ref Rane Viking's siste post, så velger jeg å bare fortsette med Scandinavian og følger KnutW's forslag med henholdsvis lyseblå og grå cowlings. Forsøkte med kaffekopp-gradient på de, men det tok seg så lite ut at jeg valgte å ikke laste opp. Samtidi er det vel lite realistisk med gradienter på skrog mtp vanskelighetsgraden ved maling, men det hadde jo vært gøy å se! Håper dette stemte sånn halvveis @KnutW, ellers er det bare å komme med innspill igjen :)

IMulFsU.jpg

KITCIMA.jpg

Last edited:

Grå cowlings tok seg dårlig ut. Den nederste var bedre. Liker ikke helt skrift over døren .. kanskje Scandinavian skulle vært trukket bakover, som det var i 'vikingtiden' .. ?

Grå cowlings tok seg dårlig ut. Den nederste var bedre. Liker ikke helt skrift over døren .. kanskje Scandinavian skulle vært trukket bakover, som det var i 'vikingtiden' .. ?

Noe á la dette?
BFb0MWx.jpg

rnrfkOb.jpg

Som sagt, gi en lyd om det er noen ønsker, jeg er lutter øre tross begrensede fotofiklingskunnskaper når det kommer til superfancy ting.

Ja, den siste, men det blir litt feil med tanke på fargene ...

Litt vrien, den der.

Cowlingene er vriene, resten er veldig bra.. :-D

Tror «SCANDINAVIAN» bør reduseres i størrelse og settes mellom de to forreste dørene, det må i hvert fall stå foran der overgangen til blått begynner. Kroppen og halen begynner å bli bra, jeg synes SAS i sølv midt på halen tar seg godt ut. Enig i at hverken mørkeblått, lyseblått eller sølvgrått passer på motorene. Kan du prøve med hvite motorer, kanskje med en liten SAS-logo på de?

Hvite motorer med de tre flaggene på hadde vært kult :)

Utrolig kreativitet blant dere som designer nye livery'er her!

"Scandinavian" i sølv/grått passer overhodet ikke. :-( Jeg er heller ikke begeistret for overgangen fra mørk blå til lys blå. Det må være èn blåfarve, ellers blir det for rotete og for mye likt Blue1.
Som jeg skrev tidligere; det mangler noe i rødt, og flaggene bør med på en eller annen måte.

Morsomt å se de forskjellige alternativene. Tror fortsatt at det blir en mindre endring enn dette.

Så mange flotte forslag! Ser gjerne at det blir noe lignende på maskinene i fremtiden, det hadde vært kult! :)

Tror «SCANDINAVIAN» bør reduseres i størrelse og settes mellom de to forreste dørene, det må i hvert fall stå foran der overgangen til blått begynner. Kroppen og halen begynner å bli bra, jeg synes SAS i sølv midt på halen tar seg godt ut. Enig i at hverken mørkeblått, lyseblått eller sølvgrått passer på motorene. Kan du prøve med hvite motorer, kanskje med en liten SAS-logo på de?

lUPbYd2.jpg

Hvite motorer med de tre flaggene på hadde vært kult :)

Slike flagg du tenkte på, eller mer retro vertikale med kroner?
qpkBGPk.jpg

Morsomt å se de forskjellige alternativene. Tror fortsatt at det blir en mindre endring enn dette.

Enig, men det er lov å håpe :)

qpkBGPk.jpg

Vertikale med kroner høres bra ut, men bare synd at reklamebyrået som SAS har gitt jobben til allerede har sagt sitt.

Scooter01

Vertikale med kroner høres bra ut, men bare synd at reklamebyrået som SAS har gitt jobben til allerede har sagt sitt.

Hjertens enig! Det som irriterer meg mest med dagens fargeskjema er køddingen med flaggene. Fra det lille som har lekket ut hittil kan det se ut som de kutter ned til noe alà bare den øverste raden i flaggene. Om det kommer noe bedre bakpå -eller et annet sted- får vi se etterhvert.

lUPbYd2.jpg

qpkBGPk.jpg

Enig, men det er lov å håpe :)

Disse var flotte, men de gamle med krone hadde vært enda lekrere. Dette er i mine øyne den fineste av de med «fade to blue» du har laget hittil :)

Når det er sagt er det ingenting som slår dragehodet. Alle passasjerfly blir penere med en stripe langs vinduene.

Scooter01
Hjertens enig! Det som irriterer meg mest med dagens fargeskjema er køddingen med flaggene. Fra det lille som har lekket ut hittil kan det se ut som de kutter ned til noe alà bare den øverste raden i flaggene. Om det kommer noe bedre bakpå -eller et annet sted- får vi se etterhvert.
Disse var flotte, men de gamle med krone hadde vært enda lekrere. Dette er i mine øyne den fineste av de med «fade to blue» du har laget hittil :)

Når det er sagt er det ingenting som slår dragehodet. Alle passasjerfly blir penere med en stripe langs vinduene.

Håper det var dette dere mente, forsøkte med vannrett plassering, men synes ikke det tok seg noe fint ut. Syntes for øvrig nåværende flaggløsning også var finere, så jeg lar dette bli det siste for denne gang med mindre noen har noen ville ideer, tror jeg har spammet forumet nok den siste uken og burde la fotofiklingen ligge :)

JcjoMeJ.jpg

Takk til alle som har gitt likes og tilbakemeldinger på det jeg la ut, det var gøy å leke litt med det her, nå når det nærmer seg ti år siden sist jeg åpnet programmet :)

Re: SAS får endret dekor på flyene i løpet av året [rykter og forslag]

Takk for å være med å leke litt...

Scooter01

Planlagt lansering og pressekonferanse i København 19 september....

Selv om de drar frem og hinter om noe blått, så blir det nok mest hvitt

Status
Not open for further replies.
Back