SAS EuroBonus MasterCard

Re: SAS EuroBonus World MasterCard

"SAS EuroBonus MasterCard er uten årsavgift så lenge du har et SAS EuroBonus Diners Club-kort med årsavgift."
Så de som slipper årsagvift på Diners pga. gullstatus vil altså ikke slippe årsavgift på MasterCard?

Merkelig måte å tolke ting på. Hvorfor ikke se hva SAS skriver:
http://www.sas.no/EuroBonus/Opptjen-poeng/Kombinertkort/

Det står selvsagt ikke at det ene utelukker det andre. Jeg betalte ikke årsavgift på noen da jeg hadde beggge

Attachments

• Untitled.jpg
    Untitled.jpg
    120.9 KB · Views: 1,153

Er det nytt at dette er gratis for kunder som allerede har kort fra Diners Club?
Det er ikke gratis. De tar 25 kroner måneden i fakturagebyr så det er 300 kr / året om man bruker kortet.

Og etter det første året kommer også årsavgift i tillegg ( om man ikke har gullkort) så da betaler man 645 kr. Så dette er jo akkurat samme tilbud de uten Dinerskort kan få.

Last edited:

Det er ikke gratis. De tar 25 kroner måneden i fakturagebyr så det er 300 kr / året om man bruker kortet.

Og etter det første året kommer også årsavgift i tillegg ( om man ikke har gullkort) så da betaler man 645 kr. Så dette er jo akkurat samme tilbud de uten Dinerskort kan få.

Eller om man selv ønsker det så koster kortet 345 kr i året.

Sikker? Det står "for kr 0 per år" i mailen jeg fikk, burde i så fall stått "for kr 0 første år"..

Hvis man absolutt skal ha papirfaktura så er det helt på sin plass at man betaler for porto og papir. E-faktura har ikke fakturagebyr.

Hvis man absolutt skal ha papirfaktura så er det helt på sin plass at man betaler for porto og papir. E-faktura har ikke fakturagebyr.
Hvor står dette? Det står i alle fall ikke i prislisten de linker til.

Dette var mitt poeng også. Det som er merkelig er at jeg har e-faktura og betaler ikke fakturagebyr men får allikevel en oversikt over forrige månedens transaksjoner i posten.

De innførte fakturabegyr i desember så dere har kanskje ikke fått dette enda.

Hvor står dette? Det står i alle fall ikke i prislisten de linker til.

Aner ikke hvor det står, noe fakturagebyr står i alle fall ikke på de fakturaene jeg har fått i 2013.

Fikk forresten sms fra SAS mastercard i helga, de lurte på om jeg ville heve kredittgrensa til 80 000kr. Takk, men nei takk. Kortet ligger ubrukt i en skuff.

Edit: Jeg rota litt, det er et annet kort som ligger ubrukt i en skuff. Kortet har vært i bruk alle mnd til nå i år.

Last edited:

Om kortet ligger ubrukt i en skuff har du kanskje ikke fått så mange fakturaer i år. ;-)

Jeg stusset også over dette, Jeg bestilte kortet og tenkte fortrinnsvis å bruke der der jeg ikke får poeng med Trumfvisa. Men om jeg må betale kr 25,- i fakturagebyr på litt småkjøp hos Coop og rema1000, trur jeg jammensanten jeg dropper hele greia.. :)

Denne informasjonen fikk jeg i september i fjor:

Endring i kontovilkår
Fra 1. desember 2012 endres betingelsene for SAS EuroBonus World MasterCard® slik at det fra det tidspunkt vil koste kr 25 å få tilsendt faktura på papir.
Til orientering vil ikke dette påvirke deg da du allerede har eFaktura for
ditt SAS EuroBonus World MasterCard, men vi er pliktet til å informere alle kunder om endringen.
Med vennlig hilsen
SAS EuroBonus World MasterCard

Jeg stusset også over dette, Jeg bestilte kortet og tenkte fortrinnsvis å bruke der der jeg ikke får poeng med Trumfvisa. Men om jeg må betale kr 25,- i fakturagebyr på litt småkjøp hos Coop og rema1000, trur jeg jammensanten jeg dropper hele greia.. :)

e-faktura er gratis.

Er det bare meg, eller er PayEx ikke helt på nett med dette kortet.
Har forsøkt med på 2 betalinger via PayEx siste uke, får SMS pin og betalingen er tilsynelantende godkjent, men feiler når man kommer tilbake på leverandør siden(e) (2 ulike leverandører er forsøkt)

Noen erfaringer på dette ?

Nå som bonuspoeng er blitt lovlig innenlands, går det an å betale SAS-reiser med SAS Eurobonus Mastercard og tjene poeng på kjøpet?

Du kan nok anta at det er blir inntjening på betaling av innenriks billetter, men at det ikke nødvendigvis skjer med en gang.

Er det bare meg eller er SEB Mastercard enormt trege til å svare på epost? Etterlyste efaktura referanse på fredag…

Back