Svar fra kundeservice:
Hei,
Takk for din henvendelse!
Du har mottatt et nytt kort med nytt kortnummer dette er et sikkerhetstiltak i forbindelse med mulig kopiering av et antall kortnummer. Dette betyr ikke at ditt kortnummer er blitt kopiert. Men for å være på den sikre siden så ønsker vi å gjøre forebyggende tiltak.
Det som har skjedd er at vi har fått opplysninger om at kort som er anvendt på en nettside har kommet i feil hender, flere av disse kortene er allerede begynt å bli brukt- og på bakgrunn av dette er det bestilt et nytt kort til deg. Samtidig som vi har sperret for bruk på nett. Vi beklager at transaksjonene har blitt avvist på bakgrunn av dette, men det er en beslutning vi tar for å beskytte våre kunder og for at vi ikke vil støtte en kriminell virksomhet.
Anledningen til at vi ikke vil gå ut med hvor det har skjedd, er at det nå pågår en internasjonal etterforskning og den vil vi ikke påvirke. Utover dette blir det stedet som har blitt hacket selvfølgelig kontaktet og de blir pålagt å oppdatere sin sikkerhet av Mastercard. Hvis vi gikk ut med hvilket nettsted det var kunne det ha fått store konsekvenser for brukerstedet, og det er ikke riktig for et brukersted som har handlet i god tro - og som absolutt ikke har noen interesse av det som har skjedd.
I brevet du har mottatt sammen med ditt kort står det en dato når det gamle kortet ditt vil bli sperret. Når du mottar det nye kortet ditt ber vi deg ta dette i bruk, og makulerer det gamle kortet. Det nye kortet ditt vil ha samme pinkode som tidligere.
Vi beklager at dette kortbytte var nødvendig og håper at det ikke forårsaker vanskeligheter for deg.
Ønsker deg en fin dag!
Med vennlig hilsen
Kundeservice
SAS EuroBonus Mastercard