SAS: Endring, kansellering eller refusjon av billetter

Sas fjerner 24 timersregelen på avbestilling med unntak av reiser til Usa kjøpt mer enn 7 dager før.

Sent from my SM-S921B using Tapatalk
Dette gir ingen mening for oss som bestiller reiser med hund. Ettersom man må ringe i ettertid for å legge til hund blir jo dette helt håpløst.

Forøvrig skjønner jeg ikke hva SAS ønsker å oppnå med dette. Nekter å tro at de taper noe på 24 timersregelen, annet enn misfornøyde kunder.

Sent fra min SM-S901B via Tapatalk

Dette gir ingen mening for oss som bestiller reiser med hund. Ettersom man må ringe i ettertid for å legge til hund blir jo dette helt håpløst.

Forøvrig skjønner jeg ikke hva SAS ønsker å oppnå med dette. Nekter å tro at de taper noe på 24 timersregelen, annet enn misfornøyde kunder.

For de som trenger ha med dyr vil det fortsatt være en viss fleksibilitet og i praksis mer eller mindre 24H regelen gjelder.

https://www.sassalesinfo.com/travel...nimals/avih-and-petc-changes-and-cancellation

PETC/AVIH – Handling of requests within 24 hours after ticket issuance
If a passenger contacts SAS within 24 hours after ticket issuance and requests to add a PETC or AVIH, but the request is rejected due to the quota being full, the following procedure applies.

Rebooking Offer the passenger a rebooking to another departure where the requested SSR can be confirmed. The change fee shall be waived. The passenger must pay any fare difference.

Refund If rebooking is not possible or not accepted by the passenger, a full refund must be offered.

Authorization In both scenarios, an authorization must be inserted in the PNR for restrictive tickets.

Back