SAS: Endring, kansellering eller refusjon av billetter

Embraer

Newcomer
I forbindelse med kansellering av en refunderbar billett har jeg behov for å kontakte SAS vedr. dette. Har noen en relevant epostadresse for slike henvendelser til selskapet ?

På forhånd takk for hjelp.

Refusjon av SAS Plus ticket?

Er det noen regler for hvor tett innpå avreise en SAS Plus billet kan avbestilles og man fremdeles får refundert billetten?? Gjelder disse reglene for begge typer SAS Plus billetter?

Re: Refusjon av SAS Plus ticket?

De kan avbestilles til du boarder. Så veldig tett opp til avgang

Refusjon av SAS Plus ticket?

Jeg fikk refundert billetten fordi jeg ikke rakk flyet også ;) Telefonen ble tatt 15 min etter avgang. Vanlig Plus billett i bookingklasse A.

Re: Refusjon av SAS Plus ticket?

Ingen begrensning.

CANCELLATIONS

BEFORE DEPARTURE
CANCELLATIONS PERMITTED.
NOTE -
WHEN COMBINING A REFUNDABLE FARE WITH A NON-
REFUNDABLE FARE
1. THE AMOUNT PAID ON THE REFUNDABLE FARE
COMPONENT WILL BE REFUNDED.
2. THE AMOUNT PAID ON THE NON-REFUNDABLE FARE
COMPONENT WILL NOT BE REFUNDED
3. REFUND OF UNUSED FEES AND TAXES PERMITTED.FUEL
SURCHARGE/YQ AND SECURITY SURCHARGE/YR IS
>
REFUNDABLE

AFTER DEPARTURE
CANCELLATIONS PERMITTED.

NOTE -
PARTIALLY USED TICKETS-
REFUND THE DIFFERENCE - IF ANY - BETWEEN THE
FARE PAID AND THE FARE FOR THE JOURNEY TRAVELLED.

CHANGES

ANY TIME
CHANGES PERMITTED.
NOTE -
CHANGES PERMITTED FOR REVALIDATION/REISSUE.
--------------------------------------------------
FARE MAY AT ANY TIME BE REBOOKED IN SAME BOOKING
CLASS OR UPGRADED TO A HIGHER SK BOOKING CLASS IN
SAME OR HIGHER SERVICE CLASS.
DOWNGRADING TO A LOWER BOOKING CLASS OR A LOWER
SERVICE CLASS NOT PERMITTED.
>
WHEN THE NEW ITINERARY RESULTS IN A HIGHER
FARE.THE DIFFERENCE SHOULD BE COLLECTED.
-----------------------------------------------
WHEN THE NEW ITINERARY RESULTS IN A LOWER FARE A
REFUND OF THE RESIDUAL AMOUNT SHOULD BE MADE.

Er det noen som har noen erfaring med hvor fort poengene er tilbake på konto ved avbestilling av bonusbilletter?

Noen somvet hvo stort gebyr man må betale for å få refundert sas pluss saver billetter?

Ser det er et gebyr men ikke hvor stort dette er.

Noen somvet hvo stort gebyr man må betale for å få refundert sas pluss saver billetter?

Ser det er et gebyr men ikke hvor stort dette er.

Nå skriver du ikke O&D, men jeg antar det er på Intercont ut fra billettkategori. På OSL-EWR er gebyret EUR 300 for tur/retur før avreise, ikke refunderbar hvis reisen er påbegynt. Regner med at det er ganske likt gebyr på de hele Intercont.

Nå skriver du ikke O&D, men jeg antar det er på Intercont ut fra billettkategori. På OSL-EWR er gebyret EUR 300 for tur/retur før avreise, ikke refunderbar hvis reisen er påbegynt. Regner med at det er ganske likt gebyr på de hele Intercont.

Er intercont ja.

Takk for svar

Avbestille billett..?

hei

er det problemfritt å avbestille en Pluss billet med SAS også etter Innsjekk? Altså noen timer før avgang?

Navneendring SAS

Bestilte en tur fra TRD-CPH-GVA-LIN-ARN-TRD avreise 27 Mai i år med SAS, ved bestilling 23 September står det at alle leg opereres med SAS.

Ringte SAS for og få endret navn på den ene reisende, men da sa kundeservise at det kunne de ikke gjøre dette pga nå opereres flere leg med Cimber og da har de ikke mulighet og endre navn på reisende.

Fikk beskjed om og kontakte Cimber men på deres hjemmeside står det all kontakt skal gå via SAS, så da er jeg like langt.

Stemmer det at SAS ikke endrer navn når flygningene utføres av Cimber eller har jeg truffet feil person på kundeservice?

Re: Navneendring SAS

Dette står på sas.no
Kan jeg endre navn på billetten?

Hvis ditt navn er stavet feilaktig eller dersom du ikke selv kan benytte billetten og vil overdra denne til en annen person, kan navnet i billetten endres inntil 1 time før utreise på en ikke påbegynt reise.

Kontakt ditt reisebyrå eller SAS for å endre på navnet. Det belastes et gebyr per person. Merk at følgende regler gjelder ved navneendring: en voksen kan ikke overdra billett til et barn eller omvendt.

Innen 24 timer fra bestillingstidspunkt kan du avbestille din reise og få full refusjon. Etterpå kan du booke en ny reise med riktig navn. Husk at tilgjengelighet og priser kan ha endret seg.

NB! Reiser du med andre flyselskap enn SAS kan andre regler gjelde.

At SAS nå har endret operatør på noen av avgangene er ikke ditt problem. Du har kjøpt en billett av SAS med de reglene det medfører. Jeg hadde sendt en e-post til kundeservice og forklart saken.

Jeg må vel si at du har truffet på feil person. Cimber regnes nå som SAS i alle slike tilfeller.

Skal forsøke og ringe de igjen på Mandag, håpe på annen kundebehandler og bedre hjelp da.

Dette hørtes meget merkelig ut. Alle ruter som SAS bruker Cimber til å fly framstår i alle systemer som "SAS-ruter", det er brukt SAS billettstock, samt at Cimber ikke på noe vis framstår som frittstående flyselskap.
Ring igjen, håp at du treffer en annen operatør, og navneendring bør ordnes på 2 minutter mot gebyr på kr 500.
Book på wf.no neste gang, så blir ikke denne type saker noe problem ;-)

Back