SAS en vei til BKK 2699 kr

Chriscross

ScanFlyer Rusty
Medlem
Ser ut som at SAS ikke får fylt flyene sine ned til bangkok nå før de kutter ruten. De tilbyr en vei til BKK 2699 kr, annonse på SAS.no. Siste reisedato er 6. april.

Tross alt spenstigt av Sas å gjøre dette i tiden som er igjen, og ikke tviholde på gamle t/r regler.

Motsatt vei: møter en opp hos Sas på BKK og det finnes ledige seter i Y får man kjøpt BKK-OSL en´vei for 28.000 Bath, drøye 5.000 NOK.

Problemet er vel at man ikke kan rejse ind i Thailand uden en returbillet. Det fremgår tydeligt i Timatec.

Problemet er vel at man ikke kan rejse ind i Thailand uden en returbillet. Det fremgår tydeligt i Timatec.

Er vel ikke noe problem hvis man eks. kjøper f.eks. en BKK-<anywhere> eller returbillet med noen andre? Man må vel ikke han en billett ut av landet med samme selskap som er samme PNR som innreise?

Er vel ikke noe problem hvis man eks. kjøper f.eks. en BKK-<anywhere> eller returbillet med noen andre? Man må vel ikke han en billett ut av landet med samme selskap som er samme PNR som innreise?

Nej man kan sagtens købe en Air Asia-billet eller lignende ud af landet. Man skal bare være opmærksom på problemet. Og så bliver den reelle pris jo højere end 2699,- Man kan meget vel blive nægtet indcheck uden en billet ud af Thailand.

Nej man kan sagtens købe en Air Asia-billet eller lignende ud af landet. Man skal bare være opmærksom på problemet. Og så bliver den reelle pris jo højere end 2699,- Man kan meget vel blive nægtet indcheck uden en billet ud af Thailand.

Man kan, men saa langt (sikkert 30 turer igjennom Thai immigration, har jeg aldri blitt spurt eller bedt om aa vise en billett videre/hjem

De fleste skal jo hjem igjen og en bonusbillett er en god loesning for aa komme seg hjem (dersom programmet ditt tillater enveisbilletter)

Man kan, men saa langt (sikkert 30 turer igjennom Thai immigration, har jeg aldri blitt spurt eller bedt om aa vise en billett videre/hjem

De fleste skal jo hjem igjen og en bonusbillett er en god loesning for aa komme seg hjem (dersom programmet ditt tillater enveisbilletter)

Det er jeg heller ikke. Men jeg er blevet spurgt om det ved check in hver eneste gang, hvis rejsen ud af Thailand ikke er på samme PNR.

Og reiser man til Thailand en gang i året så er det jo ofte billigere å kjøpe BKK-<hjem>-BKK en omvendt, så har man løst det også.

Det er jeg heller ikke. Men jeg er blevet spurgt om det ved check in hver eneste gang, hvis rejsen ud af Thailand ikke er på samme PNR.

Kanskje de ikke er saa noeye paa det her i USA? Blir aldri spurt om returbillett (og jeg flyr ofte en vei revenue til Asia og en vei i F paa bonus). Men det skader ikke aa gi raadet ihvertfall

Ankom Thailand så sent som i dag på enveisbillett med FD. Ingen spørsmål overhodet :) Har vel og merke returbillett fra BKK til Norge om ei ukes tid. Mulig immigrasjonsagenten kan se det på skjermen?

Mulig immigrasjonsagenten kan se det på skjermen?

Hvordan skulle han det? Det som gjelder generelt er at myndighetene bruker lite tid på dette siden det sjeldent er noe problem, nordmenn er generelt i stand til å komme seg hjem uansett. Det betyr derimot ikke at regelen ikke finnes og ikke gjelder.

Følger flyselskapene regelen, så kommer du ikke med på flyet hvis du ikke har billett UT av Thailand. Selv om alle selskaper ikke spør om du har returbillett så er det dermed ikke sagt at regelen ikke finnes. QR håndhever denne regelen rimelig bra, fikk selv erfare dette i fjor da jeg prøvde å reise uten retur billett fra OSL. Ble nødt til å kjøpe en billett ut av Thailand, eller å kom jeg ikke med på flyet. Både i SGN (LH) HAN (QR) PNH (AirAsia) har jeg blitt spurt om jeg har billett ut av Thailand. Ble derimot ikke spurt av TG om jeg hadde billett ut når vi dro fra HKG. Så blir man nektet boarding så har man seg selv og takke.

Back