Jeg er en rimelig trofast SAS-kunde (EBG) som etterhvert begynner å bli veldig frustrert over selskapets tiltagende manglende evne (og vilje) til å få flyene i lufta på -eller omkring rutetid.
I dag var det 6. gang på rad at jeg opplevde mer enn 30 min delay på SK4528 OSL-MOL. For en som er avhengig av kollektivtransport på ankomststed, og dette fører til hotell og taxiutgifter i tusenkronersklassen, er dette en tendens jeg misliker sterkt.
Det er spesielt en ting jeg opplever som svært bekymringsfullt, og det er den totale mangel på evne og vilje til å prøve å hente inn mindre forsinkelser. I dag var innkommende fly parkert på gate 20 min sent, og pushback startet nøyaktig 41 minutter senere.
Det ble ikke brukt trapp på bakdøren i det hele tatt, ingen gjør forsøk på å "rettlede" de som ikke etterkommer anmodningen om å la de med seterad 12-24 gå om bord først, rydde og vaskegjengen bruker sin tilmålte tid uansett om flyet skal parkeres over natten på destinasjonen, og,-en kuriositet,- jeg hører ikke lenger noen si: Vi gjør alt vi kan for å ta igjen forsinkelsen. Jeg har sett at man på mindre flyplasser har greid å snu rundt en rimelig fullastet 737 på 17-18 minutter. Da er 41 minutter selvsagt way out. Rutetabellene opererer flere steder med 25 min turnaround på OSL. Jeg har tilgode å oppleve under 35 min det siste året.
For å si det som det er: Jeg gir f** i wraps, snacks og brus. Gi meg tilbake selskapet som flyr når de skal, slik at jeg slipper å sitte med hjertet i halsen hver gang jeg nærmer meg OSL etter en uke på jobb.
Er jeg den eneste som føler på dette? Ser i allefall få innlegg vedrørende dette. Imøteser derfor kommentarer med takk, og spesielt dersom noen i , eller med kjennskap til groundhandling kan forklare hvorvidt mine erfaringer er enestående eller om det er bevisste prioriteringer som ligger til grunn.
Det hadde også vært interessant å se punktlighhetsstatistikken for SK4528. Det kan selvsagt finnes en mulighet for at det bare er mine avganger som har vært forsinket, men velger å tro at det er litt bedre fordelt enn som så.
Følte bare for å blåse ut litt frustrasjon. No hard feelings!
Senja
I dag var det 6. gang på rad at jeg opplevde mer enn 30 min delay på SK4528 OSL-MOL. For en som er avhengig av kollektivtransport på ankomststed, og dette fører til hotell og taxiutgifter i tusenkronersklassen, er dette en tendens jeg misliker sterkt.
Det er spesielt en ting jeg opplever som svært bekymringsfullt, og det er den totale mangel på evne og vilje til å prøve å hente inn mindre forsinkelser. I dag var innkommende fly parkert på gate 20 min sent, og pushback startet nøyaktig 41 minutter senere.
Det ble ikke brukt trapp på bakdøren i det hele tatt, ingen gjør forsøk på å "rettlede" de som ikke etterkommer anmodningen om å la de med seterad 12-24 gå om bord først, rydde og vaskegjengen bruker sin tilmålte tid uansett om flyet skal parkeres over natten på destinasjonen, og,-en kuriositet,- jeg hører ikke lenger noen si: Vi gjør alt vi kan for å ta igjen forsinkelsen. Jeg har sett at man på mindre flyplasser har greid å snu rundt en rimelig fullastet 737 på 17-18 minutter. Da er 41 minutter selvsagt way out. Rutetabellene opererer flere steder med 25 min turnaround på OSL. Jeg har tilgode å oppleve under 35 min det siste året.
For å si det som det er: Jeg gir f** i wraps, snacks og brus. Gi meg tilbake selskapet som flyr når de skal, slik at jeg slipper å sitte med hjertet i halsen hver gang jeg nærmer meg OSL etter en uke på jobb.
Er jeg den eneste som føler på dette? Ser i allefall få innlegg vedrørende dette. Imøteser derfor kommentarer med takk, og spesielt dersom noen i , eller med kjennskap til groundhandling kan forklare hvorvidt mine erfaringer er enestående eller om det er bevisste prioriteringer som ligger til grunn.
Det hadde også vært interessant å se punktlighhetsstatistikken for SK4528. Det kan selvsagt finnes en mulighet for at det bare er mine avganger som har vært forsinket, men velger å tro at det er litt bedre fordelt enn som så.
Følte bare for å blåse ut litt frustrasjon. No hard feelings!
Senja