SAS-EB-tilbud hovedtråd (2011/2012)

Status
Not open for further replies.
Ståle;780648 said:
Takk, er det bare en Biz lounge i ARN å oppdrive? Hvis det er flere, er det en spesiell en som er bedre enn de andre?

Har søster i Dublin så venta bare på noe slikt som dette egentlig.. :)

SAS har tre lounger på Arlanda, en Scandinavian Lounge og to Business Lounge. Den ene er på innenlands så da de det i realiteten bare en som er relevant for deg.

Re: SAS-EB-tilbud hovedtråd (2011/2012)

Mange tilbud fra SAS i mailen som sendes ut i dag:

4uker DN gratis, få 500poeng. 2000 ekstra om du så tegner avtale.

Søk på SAS Mastercard, få 6000 poeng.

Har du link til Mastercardtilbudet?
"Knakk" mitt i sommer i håp om at de skulle igangsette en ny slik kampanje.
Nå mangler det bare at Diners også kommer med sine 12K

Fant det "http://www.sas.no/EuroBonus/Opptjen-poeng/Kombinertkort/MasterCard/"

Last edited:

Jeg kan jo forsåvidt også fly via CPH på utreise ser jeg, er det noe å anbefale for en biz-jomfru?

Jeg kan jo forsåvidt også fly via CPH på utreise ser jeg, er det noe å anbefale for en biz-jomfru?
Flytiden til Dublin er vel lenger fra Arlanda enn København...? Jeg synes alltid det er kjekkere å velge det alternativet som gir lengst flytid i Business, fordi servicen ombord er mindre stresset da. Flighten til ARN/CPH er identisk med Eco.Extra-måltid.

Usikker på flytiden, men som biz-jomfru er det vel viktig å få flytid over 2 timer. Ellers blir det vel kald laks istedenfor varm, om ikke jeg tar feil. Fra OSL er det uansett over 2 timer.

Kan forøvrig varmt anbefale Irish Coffee på Jameson museet. 2 sånne får alle ukvemsord fra sommerstengte jernbanestasjoner til å svinne som dugg for solen.

Jeg har flydd mange ganger til/fra DUB det siste året i business. Til/fra CPH er det kald mat, mens mellom OSL/ARN-DUB er det varm mat. For meg er det ingen tvil, fly direkte mellom OSL-DUB hvis den opererer, pri 2 via ARN og pri 3 via CPH. Eneste rasjonelle grunn for å velge via CPH hvis man har direkte til OSL (evt. via ARN) alternativ, er hvis man ønsker å utnytte siste dagen i DUB og fly hjem på kvelden.

Har du link til Mastercardtilbudet?
"Knakk" mitt i sommer i håp om at de skulle igangsette en ny slik kampanje.
Nå mangler det bare at Diners også kommer med sine 12K

Fant det "http://www.sas.no/EuroBonus/Opptjen-poeng/Kombinertkort/MasterCard/"

Hva tror folket om å signe opp for dette, men si opp før 2013. Har ikke bruk for dette kortet, da jeg får bedre opptjening på trumfvisa.

Jeg har flydd mange ganger til/fra DUB det siste året i business. Til/fra CPH er det kald mat, mens mellom OSL/ARN-DUB er det varm mat. For meg er det ingen tvil, fly direkte mellom OSL-DUB hvis den opererer, pri 2 via ARN og pri 3 via CPH. Eneste rasjonelle grunn for å velge via CPH hvis man har direkte til OSL (evt. via ARN) alternativ, er hvis man ønsker å utnytte siste dagen i DUB og fly hjem på kvelden.

Takker så mye folkens! Da beholder jeg planlagt routing med OSL-DUB-ARN-OSL, kjekt å høre litt hvordan man bør gjøre dette for å få mest utelling når man først prøver noe annet enn økonomi :)

hvordan er økonomien for SAS i alle disse bonuspoengene med Mastercard? Man får 6000 for å signe opp, så 3000 for å skifte til efaktura (innen 1. september). Det er 9000 poeng, altså nesten nok til en innenrikstur med SAS. MC er jo til og med gratis første året... Hvor mye får SAS betalt av Mastercard for disse poengene som MC deler ut? Tenker for eksempel kontra vanlig billigbillett på typisk innenriksstrekning?

hvordan er økonomien for SAS i alle disse bonuspoengene med Mastercard? Man får 6000 for å signe opp, så 3000 for å skifte til efaktura (innen 1. september). Det er 9000 poeng, altså nesten nok til en innenrikstur med SAS. MC er jo til og med gratis første året... Hvor mye får SAS betalt av Mastercard for disse poengene som MC deler ut? Tenker for eksempel kontra vanlig billigbillett på typisk innenriksstrekning?
Co-branding med kredittkort er uten tvil stor butikk for SAS, ellers hadde de aldri vært så frempå med dette. Husk de samarbeid med både MC, DC og AMEX. Har aldri sett noen forretningsmodell for hvordan dette fungerer i praksis, så blir vanskelig å forklare. Men en ting er sikkert:
a) Det er uansett bare snakk om basic poeng som forfaller etter fem år.
b) Flere av oss her inne stiller i egen klasse, den gjeve forbruker får sjeldent skrapt sammen nok/bryr seg nok til å faktisk benytte opptjente poeng.

Fikk automatisk avslag på MC-søknaden (ref. tidligere tråder) - men dette skal vel uansett holde mtp. å få de 6000 poengene, ettersom det heter at man kun behøver å SØKE?

Co-branding med kredittkort er uten tvil stor butikk for SAS, ellers hadde de aldri vært så frempå med dette. Husk de samarbeid med både MC, DC og AMEX. Har aldri sett noen forretningsmodell for hvordan dette fungerer i praksis, så blir vanskelig å forklare. Men en ting er sikkert:
a) Det er uansett bare snakk om basic poeng som forfaller etter fem år.
b) Flere av oss her inne stiller i egen klasse, den gjeve forbruker får sjeldent skrapt sammen nok/bryr seg nok til å faktisk benytte opptjente poeng.

Signupbonusene i USA på 40 000 og oppover tyder vel også på at SAS har litt spillerom her.

Noen som vet hvor lang tid det tar å få sign-up poengene for SAS Mastercard kreditert?

Har noen prøvd å signupe for SAS Mastercard så for å kansellere?

Mange tilbud fra SAS i mailen som sendes ut i dag:

4uker DN gratis, få 500poeng. 2000 ekstra om du så tegner avtale.

Søk på SAS Mastercard, få 6000 poeng.

Gjelder den med DN ubegrensa antall ganger? Er vel 3 gang på et år denne dukker opp nå.

Gjelder den med DN ubegrensa antall ganger? Er vel 3 gang på et år denne dukker opp nå.

Jeg har vertfall fått poeng for alle gangene jeg har signert for de 4 ukene. Vil en få de 2000 ekstra poengene om en abonnerer f.eks. bare på fredags og lørdagsavisene siden de oftest er de som er interessante?

Jeg har vertfall fått poeng for alle gangene jeg har signert for de 4 ukene. Vil en få de 2000 ekstra poengene om en abonnerer f.eks. bare på fredags og lørdagsavisene siden de oftest er de som er interessante?

Du må nok tegne fullt abo der, men dukker vel opp en ny slik kampanje om noen mnd igjen tenker jeg ;)

Status
Not open for further replies.
Back