Hvad er det egentlig du vil sige LN-KGL?
Ja SAS er den største kunde på CPH, men det er jo ikke sådan at der foreligger en aftale om at CPH ikke må tiltrække konkurrerende trafik på ruter hvor SK opererer.
Lad os desuden få slået fast at Copenhagen Connected hovedsageligt er en markedsføringsfond, der fokuserer på at (destinations)markedsføre København, Danmark og Øresundsregionen på de markeder hvor et pågældende selskab opererer. Copenhagen Connected yder således ikke nogen direkte økonomisk støtte til specifikke selskaber, og den destinationsmarkedsføring som foretages kommer også SAS indirekte til gode. Desuden arbejder Copenhagen Connected ikke uafhængigt men i tæt samarbejde og koordinering med CPH, således at indsatsen bliver så målrettet som muligt.
Københavns Lufthavn yder tilgengæld i eget regi økonomisk støtte i form af opstartsrabatter til selskaber der starter trafik på uservicerede destinationer, såfremt en række kriterier er opfyldt. Her kan Emirates opnår opstartsrabat fordi SAS' rute til Dubai ikke opereres helårligt.
Hvad angår Dubai har CPH haft et stort ønske om få helårstrafik i stedet for den vintertrafik som SAS har gennemført og derudover et ønske om at få Emirates ind da de er gode til at generere volume. Det er nu sket og har en naturlig påvirkning af SAS - men det scenario som udspiller sig nu hvor SAS trækker sig fra Dubai og flytter kapaciteten til andre destinationer tror jeg er helt efter CPHs drejebog. CPH er den store vinder da nu får den ønskede kapacitet til Dubai og samtidig får styrket kapaciteten på USA og Japan.
SAS er nød til at acceptere (og det gør de også) at der kommer direkte konkurrenter ind og at CPH arbejder for at tiltrække denne trafik - samtidig som CPH naturligvis også arbejder på at styrke SAS og deres hub trafik på CPH. SAS kommer snart til møde yderligere konkurrence fra CPH...
Ja SAS er den største kunde på CPH, men det er jo ikke sådan at der foreligger en aftale om at CPH ikke må tiltrække konkurrerende trafik på ruter hvor SK opererer.
Lad os desuden få slået fast at Copenhagen Connected hovedsageligt er en markedsføringsfond, der fokuserer på at (destinations)markedsføre København, Danmark og Øresundsregionen på de markeder hvor et pågældende selskab opererer. Copenhagen Connected yder således ikke nogen direkte økonomisk støtte til specifikke selskaber, og den destinationsmarkedsføring som foretages kommer også SAS indirekte til gode. Desuden arbejder Copenhagen Connected ikke uafhængigt men i tæt samarbejde og koordinering med CPH, således at indsatsen bliver så målrettet som muligt.
Københavns Lufthavn yder tilgengæld i eget regi økonomisk støtte i form af opstartsrabatter til selskaber der starter trafik på uservicerede destinationer, såfremt en række kriterier er opfyldt. Her kan Emirates opnår opstartsrabat fordi SAS' rute til Dubai ikke opereres helårligt.
Hvad angår Dubai har CPH haft et stort ønske om få helårstrafik i stedet for den vintertrafik som SAS har gennemført og derudover et ønske om at få Emirates ind da de er gode til at generere volume. Det er nu sket og har en naturlig påvirkning af SAS - men det scenario som udspiller sig nu hvor SAS trækker sig fra Dubai og flytter kapaciteten til andre destinationer tror jeg er helt efter CPHs drejebog. CPH er den store vinder da nu får den ønskede kapacitet til Dubai og samtidig får styrket kapaciteten på USA og Japan.
SAS er nød til at acceptere (og det gør de også) at der kommer direkte konkurrenter ind og at CPH arbejder for at tiltrække denne trafik - samtidig som CPH naturligvis også arbejder på at styrke SAS og deres hub trafik på CPH. SAS kommer snart til møde yderligere konkurrence fra CPH...
