• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Oslo-Lakselv suksess

Hurum

ScanFlyer Gold
Direkteruten fortsetter neste år:
SAS Braathens-suksess på Oslo - Lakselv
SAS Braathens sommer-rute rute mellom Oslo og Lakselv ble en suksess. Passasjerene har strømmet til direkteruten, som neste sommer trolig vil få større kapasitet og flere avganger.


Sommerflyvningene mellom Oslo-Gardermoen og Lakselv var i begynnelsen satt opp med 120 seters Boeing 737-maskiner. Disse ble snart for små, og det måtte settes inn 134 seters og 179 seters fly for å få med seg alle passasjerene.

- Det har vært en fantastisk sesong og langt over de første forventningene, sier Elbjørg Karlstrøm til Finnmarks Dagblad. Hun har gjennom sitt arbeide i Arctic Active vært en aktiv pådriver for ruten.

Denne sommeren har det vært to ukentlige avganger mellom Oslo og Lakselv. Flyvningene startet opp den 25. juni og fortsetter frem til den 20. august.

Sommeren 2007 kan det bli flere reisende mellom Oslo og Lakselv - til glede for reiselivet i Finnmark. SAS Braathens vurderer nemlig flere ukentlige rundturer mellom Gardermoen og flyplassen i Finnmark.
http://www.boarding.no/art.asp?id=22536
 
Ehh, nå kjenner jeg ikke SAS-flåten så veldig godt, men bytter man ikke ut B737 her mot... en B737? Er det ikke bare snakk om en større versjon, f eks B737-700 og 800?
 
Originally posted by The Ticketor

Ehh, nå kjenner jeg ikke SAS-flåten så veldig godt, men bytter man ikke ut B737 her mot... en B737? Er det ikke bare snakk om en større versjon, f eks B737-700 og 800?

Jo det stemmer. Synes ikke det står noe annet i artikkelen heller :D

B737-500 = 120 seter
B737-700 = 134 seter
B737-800 = 179 seter
ifølge SAS Braathens
 
Så står det egentlig ikke at man skal bytte mot en annen flytype, bare jeg som leste litt fort og trakk mine egne konklusjoner (som forsåvidt stemte) om hva journalisten hadde skrevet.
 
Originally posted by The Ticketor

Så står det egentlig ikke at man skal bytte mot en annen flytype, bare jeg som leste litt fort og trakk mine egne konklusjoner (som forsåvidt stemte) om hva journalisten hadde skrevet.

Fort gjort ;)
 
Back
Top