Nei, naturligvis kan jeg ikke det. Hadde jeg derimot sittet i CPHs styrelse så hadde jeg kanskje kunne gjort det, men siden de aller fleste av oss her er outsidere så må man gjøre sine egne vurderinger. Det er nok heller ingen her som kan dokumentere at det motsatte holder.
Jeg synes derimot det er litt merkelig å skulle bli fremholdt som konspirasjonsteoretiker for en nokså elementær analyse om konkurranseforhold. Det er ett premiss som min analyse hviler på, og det er det faktum at nye CPH attraherer nye kunder (som iallefall delvis er i konkurranse med eksisterende kunder). Jeg tror du vil slite med å finne noen som vil hevde at økt konkurranse ikke påvirker eksisterende kunder negativt, og at slik økt konkurranse kan gjøre at eksisterende kunder vurderer å flytte sin aktivitet til andre områder. Jeg forstår at CPH ønsker å tiltrekke seg nye kunder, men det er opplagt at dette også kan ha negative effekter. Noe mer konspiratorisk enn det var ikke mine innlegg ment å skulle være.
Selvfølgelig påvirker det eksisterende kunder (SAS' CPH-DXB-rute), når nye kunder (EK's DXB-CPH-rute) lanceres. Blandt andet derfor trækker SK sig fra ruten. Det er ikke unikt i luftfartsbranchen.
Men du understeger adskillige gange, at det er et resultat af CPH's politik. Hvilket er absurd nonsens.