SAS DC-9

Nja

ScanFlyer Blue
Lurer på om det finnes en 1:200 eller 1:100 modell av sas dc-9 på stativ. Da mener jeg dc-9 er'n som hadde blåstrek på siden (1982 modell??):question:

Å jo, visst finns det det. Danska Fermo gjodrde SAS modeller innan italienska Fratelli Cesana tog över med sina plastvarianter på 80-talet.

Här kan man se DC-9-41 i 1/100 + övriga som fanns på den tiden:

The Scandinavian Collection

Flotte modeller, men det ser ut til at de er i metall, og da koster de vel det hvite ut av øyet, skulle jeg tro!

Skulle nok kunne finne plass til en SAS DC-9, 1/200, ja!

Ikke billig GBP 85 - ca NOK 1.000 + frakt + moms -fort kr.1.300 og litt til.

737700hse.jpg

Dersom ønsket er en DC-9 i metall og skala 1/200, er det nok bare et spørsmål om tid før vi ser -9'ern i SAS livery,tror jeg .Et Company som går under navnet INFLIGHT200
har gitt og gir ut modeller av både DC-8-62 (-63 kommer i løpet av året),DC-9-3x,DC-9-41 og DC-9-51 i denne skalaen. Ja, de har utgitt flere Boeing modeller også.Har selv en rekke av deres DC-8 og DC-9 utgaver. Deres website er :

www.inflight200-models.com eller ta like gjerne turen innom :

www.genesiscollections.com , trykk på inflight200 section. Hver modell som vises har en rekke med subpics. som man kan plassere musepekeren over.Da vises forstørrede bilder av den modell man har valgt sett i ulike vinkler. Pris for DC-9-xx USD 70-75 og
DC-8-62 USD 90++ tror jeg.............
Kan kjøpes hos flere forhandlere både i Europa og USA...

Geir Otto

Originally posted by gottols

Dersom ønsket er en DC-9 i metall og skala 1/200, er det nok bare et spørsmål om tid før vi ser -9'ern i SAS livery,tror jeg .Et Company som går under navnet INFLIGHT200
har gitt og gir ut modeller av både DC-8-62 (-63 kommer i løpet av året),DC-9-3x,DC-9-41 og DC-9-51 i denne skalaen. Ja, de har utgitt flere Boeing modeller også.Har selv en rekke av deres DC-8 og DC-9 utgaver. Deres website er :

www.inflight200-models.com eller ta like gjerne turen innom :

www.genesiscollections.com , trykk på inflight200 section. Hver modell som vises har en rekke med subpics. som man kan plassere musepekeren over.Da vises forstørrede bilder av den modell man har valgt sett i ulike vinkler. Pris for DC-9-xx USD 70-75 og
DC-8-62 USD 90++ tror jeg.............
Kan kjøpes hos flere forhandlere både i Europa og USA...

Geir Otto
Ja, men hvor blir det av SAS modellene ?

Nå ser det ut som DC 8 kommer i september, men her er det store muligheter for andre tyrper også.

Jeg måtte lage en selv, mye pirk... Hassegawa 1:200 (nesehjulet står feil vei)

Attachments

• Bilde 479.jpg
    Bilde 479.jpg
    41.5 KB · Views: 123
Back