• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS DC-9

Nja

ScanFlyer Blue
Lurer på om det finnes en 1:200 eller 1:100 modell av sas dc-9 på stativ. Da mener jeg dc-9 er'n som hadde blåstrek på siden (1982 modell??):question:

Å jo, visst finns det det. Danska Fermo gjodrde SAS modeller innan italienska Fratelli Cesana tog över med sina plastvarianter på 80-talet.

Här kan man se DC-9-41 i 1/100 + övriga som fanns på den tiden:

The Scandinavian Collection

Flotte modeller, men det ser ut til at de er i metall, og da koster de vel det hvite ut av øyet, skulle jeg tro!

Skulle nok kunne finne plass til en SAS DC-9, 1/200, ja!

Ikke billig GBP 85 - ca NOK 1.000 + frakt + moms -fort kr.1.300 og litt til.

737700hse.jpg

Dersom ønsket er en DC-9 i metall og skala 1/200, er det nok bare et spørsmål om tid før vi ser -9'ern i SAS livery,tror jeg .Et Company som går under navnet INFLIGHT200
har gitt og gir ut modeller av både DC-8-62 (-63 kommer i løpet av året),DC-9-3x,DC-9-41 og DC-9-51 i denne skalaen. Ja, de har utgitt flere Boeing modeller også.Har selv en rekke av deres DC-8 og DC-9 utgaver. Deres website er :

www.inflight200-models.com eller ta like gjerne turen innom :

www.genesiscollections.com , trykk på inflight200 section. Hver modell som vises har en rekke med subpics. som man kan plassere musepekeren over.Da vises forstørrede bilder av den modell man har valgt sett i ulike vinkler. Pris for DC-9-xx USD 70-75 og
DC-8-62 USD 90++ tror jeg.............
Kan kjøpes hos flere forhandlere både i Europa og USA...

Geir Otto

Originally posted by gottols

Dersom ønsket er en DC-9 i metall og skala 1/200, er det nok bare et spørsmål om tid før vi ser -9'ern i SAS livery,tror jeg .Et Company som går under navnet INFLIGHT200
har gitt og gir ut modeller av både DC-8-62 (-63 kommer i løpet av året),DC-9-3x,DC-9-41 og DC-9-51 i denne skalaen. Ja, de har utgitt flere Boeing modeller også.Har selv en rekke av deres DC-8 og DC-9 utgaver. Deres website er :

www.inflight200-models.com eller ta like gjerne turen innom :

www.genesiscollections.com , trykk på inflight200 section. Hver modell som vises har en rekke med subpics. som man kan plassere musepekeren over.Da vises forstørrede bilder av den modell man har valgt sett i ulike vinkler. Pris for DC-9-xx USD 70-75 og
DC-8-62 USD 90++ tror jeg.............
Kan kjøpes hos flere forhandlere både i Europa og USA...

Geir Otto
Ja, men hvor blir det av SAS modellene ?

Nå ser det ut som DC 8 kommer i september, men her er det store muligheter for andre tyrper også.

Jeg måtte lage en selv, mye pirk... Hassegawa 1:200 (nesehjulet står feil vei)

Attachments

• Bilde 479.jpg
    Bilde 479.jpg
    41.5 KB · Views: 123
Back