SAS DC-9-41 fra Aeroclassics

Min også !

Product Information

SAS Scandinavian Airlines Douglas DC-9-41 "SE-DAR Agnar Viking white fuselage with stripes livery"

Da er den på vei !

Dear Mr Jan Mortgen Lillehagen,

The status of your order id: 080107-110442-3205 has been changed to Completed

Our staff have added the following comments:
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Hello Jan

Thank you for the order. Your model plane is on the way in today\'s mail. Thanks again

Zareh

...och de har bytt ut bilden mot en ny, som synes:

SAS_DC-9-41_stripes_AC.jpg

og DER fikk Airplane Replicas nok en bestilling fra Norge. Tok med en SAS Cargo 747-200 med det samme jeg var i gang. Har nok ikke en like stor SAS-samling som andre her, men det har da blitt noen etter hvert - men mangler to lekkerbiskner: Caravelle og sølv-DC9'ern

Du får henge deg på E-bay CK. 210'ern og "sølvgutten" dukker opp der i gang i blandt.

Du får henge deg på E-bay CK. 210'ern og "sølvgutten" dukker opp der i gang i blandt.

eBay blir fort dyrt (mange transaksjoner...), så jeg tror jeg skal vente litt med å registrere meg der...

Fikk omsider ut fingeren og blir fortalt at 1 stk. SAS DC-9-41 sendes fra airplanereplicas i dag 09.01.2007 . Hurra ! Da trenger vi
SAS DC-8-62 og -63 .... Får håpe at Andrew Klein slipper en retooled/revised -62 mould i nær fremtid.

Nå er også min DC 9-41 på vei over atlanteren. Jeg er meget fornøy med Airplanereplicas. Jeg mangler også en DC 9 fra Aeroclassics med sølvdekor. Si i fra hvis du kommer over mer enn en CK.

Espen hilser

Någon annan som fått sin DC-9 med motorerna monterade upp och ner? Fick en mindre chock när jag såg det... ja ja, inget som inte en vass kniv och lite superlim kan fixa.

Någon annan som fått sin DC-9 med motorerna monterade upp och ner? Fick en mindre chock när jag såg det... ja ja, inget som inte en vass kniv och lite superlim kan fixa.

Wow, jeg venter spent på mitt eks. Dette var rett og slett for j..lig å høre. Jeg ville tatt kontakt med Zareh og ganske
enkelt forlangt et korrekt eksemplar , FREE OF CHARGE !!!
Han kan ikke være bekjent av dette.........

Wow, jeg venter spent på mitt eks. Dette var rett og slett for j..lig å høre. Jeg ville tatt kontakt med Zareh og ganske
enkelt forlangt et korrekt eksemplar , FREE OF CHARGE !!!
Han kan ikke være bekjent av dette.........

Well well, Zareh svarade hypersnabbt som vanligt och hade ingen aning om detta. Han kan dessutom inte kolla om några andra modeller har samma fel, eftersom han har sålt slut på dem! Han fick 20 beställningar enbart från Norge...

Jag har själv fixat till min modell men han kom med följande tips till de som har motorerna på fel sida och vill korrigera det:

Also for taking the engines out, you need to put the back end of the model in very hot water or run it under very hot water (careful not to burn your fingers) so the glue will soften and then gently pull the engines out not to damage the paint.

För övrigt så är denna DC-9-41 en av de snyggaste SAS-modellerna jag sett i 1/400, formen är helt perfekt och vecket på kroppen finns med. SAS-märkningen är nästan helt 100% rätt, den enda missen jag sett är att vikingnamnet sitter lite för lågt på nosen. Det finns t o m guldskugga på "Scandinavian"! Dessutom saknas Star Alliance-logon vilket jag gillar, eftersom modellen då ser ut som originalet gjorde på 80-talet.

Tog några dåliga bilder på skönheten:

Attachments

• dc9a.jpg
    dc9a.jpg
    55.2 KB · Views: 97
  • dc9b.jpg
    dc9b.jpg
    93.8 KB · Views: 99
Well well, Zareh svarade hypersnabbt som vanligt och hade ingen aning om detta. Han kan dessutom inte kolla om några andra modeller har samma fel, eftersom han har sålt slut på dem! Han fick 20 beställningar enbart från Norge...
Tog några dåliga bilder på skönheten:

Ser veldig bra ut. Hva med gulldekor på SAS merket på halen ,er det også med ? Det var også slik at Star Alliance logoen ikke var på helt i begynnelsen vel eller husker jeg feil ? Aeroclassics DC-9-30/-40/-50 mould er meget bra. Har allerede skaffet meg 40 stk av disse utgivelsene. I tillegg til SAS venter jeg på ytterligere 7 andre liveries . Fikset du motorene slik du selv beskrev i din forrige thread ?

Last edited:
Ser veldig bra ut. Hva med gulldekor på SAS merket på halen ,er det også med ? Det var også slik at Star Alliance logoen ikke var på helt i begynnelsen vel eller husker jeg feil ? Aeroclassics DC-9-30/-40/-50 mould er meget bra. Har allerede skaffet meg 40 stk av disse utgivelsene. I tillegg til SAS venter jeg på ytterligere 7 andre liveries . Fikset du motorene slik du selv beskrev i din forrige thread ?

Det finns guldskugga på SAS-logon också.

Jag är inte helt säker på när Star-logon sattes dit, jag tror inte den var med redan 1997. En sökning på Airliners.net ger väl snabbt svar kan jag tro...:)

Ena motorn fick jag ut utan våld, den andra fick jag bryta loss. Lite trim med hobbykniv och superlim, nu sitter de rätt.

Fint at dere har fått modellene deres! Jeg hadde lagt tre fly i bestillingen, bla DC-9en og vurderte et fjerde. Av en eller annen grunn satt jeg meg ned for å se på TV2 nyhetene, 20 min etter var modellen utsolgt. Jeg kostet på meg en 747 til $95 som trøst.

Fint at dere har fått modellene deres! Jeg hadde lagt tre fly i bestillingen, bla DC-9en og vurderte et fjerde. Av en eller annen grunn satt jeg meg ned for å se på TV2 nyhetene, 20 min etter var modellen utsolgt. Jeg kostet på meg en 747 til $95 som trøst.

Jeg ser at ARD (Aviation retail direct i UK) har Aeroclassics SAS DC-9-41 i sin produktoversikt med status :"ventes inn i Januar (2008)". Ta kontakt med dem for å høre hvor reelt dette er .
http://www.aviationretaildirect.co.uk
Direkte link til -9'ern finner du her :
http://www.aviationretaildirect.co.uk/skelapp/w3store/product_info.asp?objid=8442

Last edited:
Jeg ser at ARD (Aviation retail direct i UK) har Aeroclassics SAS DC-9-41 i sin produktoversikt med status :"ventes inn i Januar (2008)". Ta kontakt med dem for å høre hvor reelt dette er .
http://www.aviationretaildirect.co.uk
Direkte link til -9'ern finner du her :
http://www.aviationretaildirect.co.uk/skelapp/w3store/product_info.asp?objid=8442

Takk for tipset, bestilling er lagt inn. Burde egentlig tatt meg tid til å surfe rundt jeg også. Nå blir det spennende å se hva som skjer.

Alliansen ble grunnlagt den 14 mai 1997, av tyske Lufthansa, canadiske Air Canada, SAS, amerikanske United Airlines og Thailands flaggskip Thai Airways International. Med andre
ord : Dc-9-41 modellen er da tidsmessig å betrakte som Current livery før denne dato..

Back