• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS DC-8 SVG-JFK

Lennart

ScanFlyer Rusty
Noen som har peiling på rutenummeret på denne flighten ? Fløy den i 1973.
Husker det som om det var igår ^_^

Hei Lennart :-)

Finner ikke noe om SVG - JFK i sommerrutene til SAS i 1973. Men det står oppført en rute SK 908 JFK (1810) - SVG (0610-0655) - ARN (0815) operert med DC-8. Ruten ble trafikkert man, ons, lør og søn i perioden 16-20 mai og 23 mai - 12 aug.

Vet ikke om dette var noe til hjelp.....

Beste hilsen Espen

Er helt sikkert den der
Fløy 3 og 10'ende juni 1973
Hadde vi bare funnet reg på flightene.

Takker for infoen Espen

Hei Lennart
hvis den kom tilbake fra JFK som SK908, vil jeg gaa ut i fra at rutenummeret var SK907 SVG - JFK....reg derimot vil bli et detektiv arbeide...

Hei Lennart
hvis den kom tilbake fra JFK som SK908, vil jeg gaa ut i fra at rutenummeret var SK907 SVG - JFK....reg derimot vil bli et detektiv arbeide...

SK 907 gikk nok nonstop ARN-JFK. Det var ikke uvanlig på den tiden at de mellomlandet i Norge på returen...

SK 907 gikk nok nonstop ARN-JFK. Det var ikke uvanlig på den tiden at de mellomlandet i Norge på returen...
Ja det fantes mange slike varianter...men her har vi som utgangspunkt at Lennart floey SVG-JFK i 1973...noe klart indikerer at den uken dagen saa gikk nok maskinen STO-SVG-JFK...

Jeg fløj JFK-ARN med scheduleret mellemlanding i SVG d. 01-07-1972, men har desværre ikke rutenummeret.
/T

Back