• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS DC-8-62 sin siste flight i dag, 17.mai 2013

Eirik

Livsnyter
Medlem
ATI´s DC-8-62 N799AL (levert til Sas i 1967) har sin siste flight i dag; Barber's Point museum på Hawaii blir dens endestasjon.
Flyet forlot sin base på Travis Air Force base i California 12. mai, og fløy de siste dagene oppdrag i Stillehavsregionen ut fra Honolulu.
ATI´s gjenværende -62 vil overta på Travis fram til midten av juli, da vil den bli erstattet av nye 757, og ATI´s DC-8-72 som nå er basert i Japan.
Begge -8´erene nærmer seg heavy sjekk, og vil bli pensjonert sent i sommer eller i høst.
Henry Tenby jobber med muligheten for en siste entusiast-charter, en DC-8-72 hadde unektelig også vært kult :)
 
Last edited:
Re: `SAS´DC-8-62´s siste flight i dag, 17.mai.

Tiden går, min siste med flytypen var med Nordmannsforbundet OSL MSP BGO juli 1990. Mest flotte varmt det var med Hawaiian :colgate: . Joda dere leste ikke feil... Tilbake med live felespillere fra Voss ...
 
Re: `SAS´DC-8-62´s siste flight i dag, 17.mai.

Lurer på om maskinen blir stilt ut i nåværende ATI-dekor eller om de har tenkt å male den om.

Espen
 
Re: `SAS´DC-8-62´s siste flight i dag, 17.mai.

Lurer på om maskinen blir stilt ut i nåværende ATI-dekor eller om de har tenkt å male den om.

Espen

Jeg vil tro at den kan bli malt tilbake til Hawaiian Airlines fargene som brukte N799AL til å åpne ruter til "Mainland" - Museumet på Barbers Point (The Hawaii Museum of Flying dba Naval Air Museum Barbers Point) har jo fokus på Fly Historie på Hawaii - riktignok hittil på Naval Flyhistorie. Det er jo en mulighet at Hawaiian har en finger med i spillet også.
 
Back
Top