SAS bygger ut Fast Track i CPH

Someone

Moderator
Medlem
http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=63895

SAS har nå innsett at Fast Track i CPH i blant er litt for treg og øker nå kapasiteten fra to til tre linjer. Itillegg skal de eksisterende båndene bygges om for å få en bedre flyt og dermed øke kapasitet ytterligere.

Byggingen starter i august og forventes ferdig desember, og den skal få den nye SAS-profilen de planlegger å rulle ut på flere flyplasser

Ulempen er at Fast Track vil i en periode på rundt tre uker under byggearbeidet bli helt stengt

Jaja, man får håpe at det går litt kjappere da. I dag må man godtgjøre i en skranke at man har noe der å gjøre, bare for å måtte gjenta det hele tre skritt senere for security folkene. Hvorfor?

Så må man av med beltet, hvorfor?

Så lar man enden av båndet der håndbagasje, belter jakker osv bli et påkledningsområde for passasjerene, hvorfor?

Mvh,

Iflg. kontrollørene der nede - "fordi du kan gjemme noe i beltet". (Det var svaret jeg fikk når jeg spurte "hvorfor". Jeg droppet å spørre om han ville sjekke lommene på buksen...)

Veldig gode nyheter! Fast track i CPH er utrolig lite effektivt designet, så det er bare å krysse fingrene for en litt bedre løsning.

Veldig gode nyheter! Fast track i CPH er utrolig lite effektivt designet, så det er bare å krysse fingrene for en litt bedre løsning.

Designet er ikke perfekt, nej. Men den er en optimal smutvej fra check-in til lounge!

Ettersom SAS har egen fast track på CPH, er det da SAS som står for driften av denne? Eller er det flyplassen?

Ettersom SAS har egen fast track på CPH, er det da SAS som står for driften av denne? Eller er det flyplassen?

Nej det er CPH (lufthavnen) der står for sikkerhedskontrollen ligesom i de øvrige sikkerhedskontroller. SAS har dog normalt en medarbejder siddende foran for at tjekke om man har adgang til Fast Track.

Da jeg var i SAS-loungen forrige uke registrerte jeg at byggingen pågår for fullt og at den nye slusen vil stjele en del av plassen i SAS-loungen, bl.a. var stort sett hele Sportsbaren forsvunnet. Vi får se hvordan det blir til slutt.

Jaja, man får håpe at det går litt kjappere da. I dag må man godtgjøre i en skranke at man har noe der å gjøre, bare for å måtte gjenta det hele tre skritt senere for security folkene. Hvorfor?

Så lar man enden av båndet der håndbagasje, belter jakker osv bli et påkledningsområde for passasjerene, hvorfor?

Mvh,
Synes det er direkte dum at diskutere med sikkerhedskontrollen. Det gør det, de skal for alles skyld...Man skulle tro, at du mener at dem der har adgang til Fast Track, ikke har ondt i sinde.
Hilsen Ole

Mvh,

Nu er fasttrack på CPH vel drevet af CPH men betalt af SAS. Derfor er det en SAS-rep der tjekker om man har adgang iflg SAS regler, mens sikkerhedsfolkene skal tjekke om man har adgang til sikkert område. SAS må vel ikke tjekke sidstnævnte på vegne af CPH og vagterne har ikke adgang til SAS system for at tjekke.

Kender ikke reglerne for hvorfor man skal have bælte af i CPH, mens man ikke skal mange andre steder. Til gengæld kan man beholde skoene på som skal tages af andre steder. I mine øjne tossede og mærkelige regler - specielt fordi der er så stor forskel fra lufthavn til lufthavn, men i den enkelte lufthavn er der vel ikke forskel på om man er i fasttrack eller ej.

Synes det er direkte dum at diskutere med sikkerhedskontrollen. Det gør det, de skal for alles skyld...
Hilsen Ole

Det er i mine øjne en noget naiv forestilling om "sikkerhedsfolkene". Det er bestemt ikke folk hvor studenterhuen trykker der er ansat der. De gør ikke nogen gavn, men er alene et irritationsmoment.

Man kan jo spørge sig selv eksempelvis om alle disse "farlige vædsker " de konfiskerer mon er så "farlige" - hvis der var fare på færde ville man jo nok ikke samle så store mængde "farlige vædsker" i samme container.

Det er i mine øjne en noget naiv forestilling om "sikkerhedsfolkene". Det er bestemt ikke folk hvor studenterhuen trykker der er ansat der. De gør ikke nogen gavn, men er alene et irritationsmoment.

Man kan jo spørge sig selv eksempelvis om alle disse "farlige vædsker " de konfiskerer mon er så "farlige" - hvis der var fare på færde ville man jo nok ikke samle så store mængde "farlige vædsker" i samme container.
Nok muligt..men at involvere sig i en diskussion med dem kan altså også betyde at du ikke kommer med det fly du har planlagt....
Og så er du også med til at forsinke "flowet" hvis du diskuterer med dem. Det er bl.a der for jeg synes det er dumt...
og så er det jo sådan at de ansatte i sec.ck jo kun gør som de får besked om.
Hilsen Ole

Back