SAS - Business til Singapore

Hvilke datoer er det du skal reise, SudCaravelle? Bare tenker om det kan være andre selskap som har bedre tilbud.

Ehh.. da er den bestilt og betalt.. :8:

Ebookers valgte sete 3H på vei til og 2A på vei tilbake på 340 maskinen.

På 330en til Thai ble det 12A på vi til og 777 maskinen på vei hjem er ikke bekreftet.

(2A på både OSL-CPH og CPH-OSL)

Regner med dette er OK plasser? Det er ikke ut som det er noen mulighet til å forandre på nettet.

Dette blir morro og prøve. Har ikke reist SAS Biz på langdistanse siden Janne Carlzon med 747 og DC10.

15044,- må jo være fryktelig billig??

Hvilke datoer er det du skal reise, SudCaravelle? Bare tenker om det kan være andre selskap som har bedre tilbud.

Billigere enn 15 laken til SIN i biz i oktober? Ja da skal du sandelig være flink til å lete!!;)

Ehh.. da er den bestilt og betalt.. :8:

Ebookers valgte sete 3H på vei til og 2A på vei tilbake på 340 maskinen.

På 330en til Thai ble det 12A på vi til og 777 maskinen på vei hjem er ikke bekreftet.

(2A på både OSL-CPH og CPH-OSL)

Regner med dette er OK plasser? Det er ikke ut som det er noen mulighet til å forandre på nettet.

Dette blir morro og prøve. Har ikke reist SAS Biz på langdistanse siden Janne Carlzon med 747 og DC10.

15044,- må jo være fryktelig billig??

Høres veldig bra ut! Og det er jo en kjempepris!! Bedre blir det ikke!:old

BF:fly

Veldig, veldig bra pris! Til den prisen tror jeg nok du uansett vil bli fornøyd med SAS og Thai i Business Class. Flyr selv til Auckland med SAS og Thai i oktober og november, og jeg betalte bare 15.000 kr. t/r i Economy Extra hos SAS og Business Class hos Thai. SAS-avgangene kan jeg få oppgradert for ca. 2000 kr. med Optiontown eller med EuroBonus-poeng.

Huff da... nå blir det glad-tur gitt..

Da har to av mine barndomsvenner (hvorav en er kollega) kastet seg på. Der også fikk han ene samme latterlige lave prisen (15.000) mens han siste gir f.. og bestiller direkte dra SAS per telefon (+ 2000 kroner tenker jeg)

Da blir det nok en liten fest foran der og ikke umulig at det kommer et lite "tre tullinger satt av i DXB på grunn av fly-fyll" på vg.no :D

Da blir det fire gladgutter og barndomsvenner på en oval langhelg i deilige SIN, og to av oss får en dag på kontoret vårt der nede (hvor vi har ca 400 kollegaer)

Nå har jeg reisefeber nå... :colgate:

Rapport skal bli..

De gangene jeg har fått beskjed om at ting er flyttet på så har det vært gjort etter at innsjekk begynner, og vært en overrraskelse i gate.

-A

Crew i SAS har ikke lov å oppgradere ombord, vi har derimot lov til å flytte på pax dersom det er nødvendig av ulike årsaker ( ødelagt sete, IFE, berusede pax etc, men da helst innen samme klasse. )
Vi har ikke lov å tømme delen med 2 rader.
Alt slikt skal gjøres av gate manager.
Så å håpe på at crew vil oppgradere er ( i følge boka ) ikke mulig.
Derimot er det desverre endel kolleger som innimellom gjør som de vil, det er derfor jeg tidligere også har sagt at man må skrive en klage/rapport. Dette være seg om man er fult betalende eller id.

Dette er nok en av turene han sikter til: http://forum.scanair.no/showthread.php?t=38809

Leste hele tråden.
Det er dette som er problemet for mange selskaper, ikke bare flyselskaper.
Mange opplever elendig service og rent oppgulp fra ansatte.
Men istede for å sende et brev til selskapet så man kan rydde opp, så går man enten på nettet å skriver om det, eller til avisen.
Hvorfor ikke gjøre begge deler?
Opplevd mye rart selv rundt omkring, både på reise og i mange andre bransjer.
Synes det er greit å sende en mail til firmaet når dritt skjer.

Men når det gjelder saken.
Etter min mening er de beste setene ombord på SAS 340/330, enten 1 DE, eller 5 DE. Eventuelt 1 A eller H, dette er de to setene med absolutt minst støy og forstyrrelser. Men blir litt smalere ved beina da dette er stedet hvor kabine snevrer litt inn.

Nå så jeg at SIN-BKK etappen har blitt satt opp med 747 (istedenfor 777) og da med plasser på upper deck (12A,B og F). Hvordan er disse maskinene på intraasiatisk business?

Så også at prisene på billettene nå har hoppet opp til over 22.000 hvis man bestiller i dag.

Last edited:
Som en ekte flynerd skal, så sjekker jeg checkmytrip.com med jevne mellomrom (Nå er det to uker til avreise)

Ser at vi er satt opp med MD 80 fra CPH til OSL på hjemveien..

Hvilke plasser er best på disse maskinene? (jeg er satt opp på 2A)

Er det business på disse flyene, eller vil vi får economy extra "behandling" på business billetten?

På MD - 80 er det kjekt å velge en to - seter. A - setet blir fort en favoritt. Om dere reiser tre sammen kan kanskje en D-E-F være tingen, ville tatt 2 DEF fremfor 1 DEF da det kan bli litt trangt inntil veggen ;)

Back