Er det noen her inne som har preferanser på å fly 330 eller 340 på langdistanse med SAS? Merker man egentlig noen forskjell mellom disse to, bortsett fra at det muligens er litt bedre "drag" i 330-en?
Heisann!
Har flydd massevis med begge disse utgavene hos SAS, og jeg merker svært liten forskjell som passasjer. Nå sitter ikke jeg og teller turtall, thrust og div tekniske ting, men som vanlig reisende synes jeg det er same/same..
Eneste jeg synes er at Business-delen i den bakre seksjonen på 340 er mer behagelig og intim enn foran.. Men er en subjektiv og personlig mening..
Kim
Hei!
Det er egentlig ikke så mye forskjell. Det man legger mest merke til er den lille intime kabinen i A340ene, pluss at skjermene i setene har litt bedre kvalitet i enkelte A330 maskiner.
:fly
Har alltid på mine 20 plus flyvninger med SK i business med dagens sete, gjort justering av setet før T/O, samt slått på kameraet. Har aldri hatt et eneste problem!Sitter alltid på rad 1 eller 2 og anbefaler dem på det varmeste.
For øvrig er jeg glad i dagens businessseter (sikkert som den enste her) da jeg syns de perfket for lounging (god justeringsmuligheteter) og soving (pga de eksrta cm man får når armlenen felles ned).
Hei 737-405!
Vindussete foretrekkes alltid her også, og da helst 1A eller 2A. Utsikt over Manhattan avhenger selvsagt av vindretning ved innflyging, men har nesten alltid hatt hell med å velge A-seter.![]()
Liker meg også helt fremme i 330, litt roligere der og fine plasser! 1D har jeg også sett på, men gidder ikke sitte å stirre for mye i veggen, foretrekker vindu i stedet da!
Skal selv både med 330 til EWR om noen uker, og 340 til IAD noen uker etter, og har valgt sete 1 og 2 på begge de flygingene.
Kim
Hjertelig takk for innspill! Jeg tenker at jeg forsøker meg med 2 A med tanke på at setekartet er tilnærmet tomt. Håper du får noen fine turer over dammen![]()
Helt enig her. Har alltid hatt suksess med A sete når man lander på EWR, men selvsagt kan jo vinden ødelegge.
Uansett 2A er et meget bra sete, men jeg tipper at 1B bare er reservert som et mulig bassinet sete og at det nok er årsaken til at det ser ut som om noen sitter der.
Trives som sagt best på rad 1 og 2 og da er A førstevalget mitt![]()
Wow!
Imponert over en tråd med hyggelig tone og gode svar!! Godt å se!
God tur du også, takk for hyggelig dialog!
Kim
Jeg har hatt 1D/E et par ganger over dammen, og det er helt kurant det altså.
Når det gjelder vindretning så vet man jo ikke det før rett før landing, men jeg har hatt mest hell med å se Manhattan når jeg har sittet på høyresiden av flyet. Men det er kanskje bare jeg som har hatt "uflaks"![]()
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.