SAS business A330/A340 - tips

Er det noen her inne som har preferanser på å fly 330 eller 340 på langdistanse med SAS? Merker man egentlig noen forskjell mellom disse to, bortsett fra at det muligens er litt bedre "drag" i 330-en?
 
Heisann!

Har flydd massevis med begge disse utgavene hos SAS, og jeg merker svært liten forskjell som passasjer. Nå sitter ikke jeg og teller turtall, thrust og div tekniske ting, men som vanlig reisende synes jeg det er same/same..

Eneste jeg synes er at Business-delen i den bakre seksjonen på 340 er mer behagelig og intim enn foran.. Men er en subjektiv og personlig mening.. :)

Kim
 
Hei!
Det er egentlig ikke så mye forskjell. Det man legger mest merke til er den lille intime kabinen i A340ene, pluss at skjermene i setene har litt bedre kvalitet i enkelte A330 maskiner.
:fly
 
Har alltid på mine 20 plus flyvninger med SK i business med dagens sete, gjort justering av setet før T/O, samt slått på kameraet. Har aldri hatt et eneste problem! :) Sitter alltid på rad 1 eller 2 og anbefaler dem på det varmeste.

For øvrig er jeg glad i dagens businessseter (sikkert som den enste her :)) da jeg syns de perfket for lounging (god justeringsmuligheteter) og soving (pga de eksrta cm man får når armlenen felles ned).
 
Er det noen her inne som har preferanser på å fly 330 eller 340 på langdistanse med SAS? Merker man egentlig noen forskjell mellom disse to, bortsett fra at det muligens er litt bedre "drag" i 330-en?

Heisann!

Har flydd massevis med begge disse utgavene hos SAS, og jeg merker svært liten forskjell som passasjer. Nå sitter ikke jeg og teller turtall, thrust og div tekniske ting, men som vanlig reisende synes jeg det er same/same..

Eneste jeg synes er at Business-delen i den bakre seksjonen på 340 er mer behagelig og intim enn foran.. Men er en subjektiv og personlig mening.. :)

Kim

Takker så meget Kim! Du er operativ på tipsene, noe jeg synes er veldig hyggelig. Nå ble det faktisk 330 fra København til New York på meg. Kun 1 B er tatt. Ville du tatt sjansen på et vindussete? Tenker å forsøke 1 D til IAD tidligere på sommeren for variasjonens skyld.

Hei!
Det er egentlig ikke så mye forskjell. Det man legger mest merke til er den lille intime kabinen i A340ene, pluss at skjermene i setene har litt bedre kvalitet i enkelte A330 maskiner.
:fly

Takker for kommentar B738 :) Som nevnt ovenfor ble det en 330 på meg til New York. Kanskje jeg bør forsøke vindussete igjen?

Har alltid på mine 20 plus flyvninger med SK i business med dagens sete, gjort justering av setet før T/O, samt slått på kameraet. Har aldri hatt et eneste problem! :) Sitter alltid på rad 1 eller 2 og anbefaler dem på det varmeste.

For øvrig er jeg glad i dagens businessseter (sikkert som den enste her :)) da jeg syns de perfket for lounging (god justeringsmuligheteter) og soving (pga de eksrta cm man får når armlenen felles ned).

Takker så meget SASDC8 :) Jeg står egentlig mellom rad 1 eller rad 2, da kun 1 B er opptatt nå på setekartet. Du vet ikke hvor man får best utsikt over Manhattan på innflygning, A eller H-sete?
 
Hei 737-405!

Vindussete foretrekkes alltid her også, og da helst 1A eller 2A. Utsikt over Manhattan avhenger selvsagt av vindretning ved innflyging, men har nesten alltid hatt hell med å velge A-seter. :)

Liker meg også helt fremme i 330, litt roligere der og fine plasser! 1D har jeg også sett på, men gidder ikke sitte å stirre for mye i veggen, foretrekker vindu i stedet da!

Skal selv både med 330 til EWR om noen uker, og 340 til IAD noen uker etter, og har valgt sete 1 og 2 på begge de flygingene. :)

Kim
 
Hei 737-405!

Vindussete foretrekkes alltid her også, og da helst 1A eller 2A. Utsikt over Manhattan avhenger selvsagt av vindretning ved innflyging, men har nesten alltid hatt hell med å velge A-seter. :)

Liker meg også helt fremme i 330, litt roligere der og fine plasser! 1D har jeg også sett på, men gidder ikke sitte å stirre for mye i veggen, foretrekker vindu i stedet da!

Skal selv både med 330 til EWR om noen uker, og 340 til IAD noen uker etter, og har valgt sete 1 og 2 på begge de flygingene. :)

Kim

Hjertelig takk for innspill! Jeg tenker at jeg forsøker meg med 2 A med tanke på at setekartet er tilnærmet tomt. Håper du får noen fine turer over dammen :)
 
Hjertelig takk for innspill! Jeg tenker at jeg forsøker meg med 2 A med tanke på at setekartet er tilnærmet tomt. Håper du får noen fine turer over dammen :)

Helt enig her. Har alltid hatt suksess med A sete når man lander på EWR, men selvsagt kan jo vinden ødelegge.

Uansett 2A er et meget bra sete, men jeg tipper at 1B bare er reservert som et mulig bassinet sete og at det nok er årsaken til at det ser ut som om noen sitter der.

Trives som sagt best på rad 1 og 2 og da er A førstevalget mitt :)
 
Helt enig her. Har alltid hatt suksess med A sete når man lander på EWR, men selvsagt kan jo vinden ødelegge.

Uansett 2A er et meget bra sete, men jeg tipper at 1B bare er reservert som et mulig bassinet sete og at det nok er årsaken til at det ser ut som om noen sitter der.

Trives som sagt best på rad 1 og 2 og da er A førstevalget mitt :)


Det høres veldig lovende ut! Blir greit å forsøke litt forskjellig nå i sommer. Har tidligere testet både 2 H og 2 D, og var egentlig fornøyd med de setene til sitt bruk (vindu på dagtid og midtgang om natten). Takker så meget for tips SASDC8 :)
 
Wow!

Imponert over en tråd med hyggelig tone og gode svar!! Godt å se! :)

God tur du også, takk for hyggelig dialog!

Kim
 
Wow!

Imponert over en tråd med hyggelig tone og gode svar!! Godt å se! :)

God tur du også, takk for hyggelig dialog!

Kim


I like måte Kim - takker for en meget hyggelig dialog :) Glad for all ekspertisen som tar seg tid til å svare her på forumet!
 
Jeg har hatt 1D/E et par ganger over dammen, og det er helt kurant det altså.

Når det gjelder vindretning så vet man jo ikke det før rett før landing, men jeg har hatt mest hell med å se Manhattan når jeg har sittet på høyresiden av flyet. Men det er kanskje bare jeg som har hatt "uflaks" :)
 
Jeg har hatt 1D/E et par ganger over dammen, og det er helt kurant det altså.

Når det gjelder vindretning så vet man jo ikke det før rett før landing, men jeg har hatt mest hell med å se Manhattan når jeg har sittet på høyresiden av flyet. Men det er kanskje bare jeg som har hatt "uflaks" :)

Takker for svar fra deg, Cecilie :) 1 D skal jeg prøve meg på til Washington i juli, og håper på en fin tur. Har sett blant annet din rapport til/fra IAD, og både 1D/1 E så meget kurante ut spør du meg. Ble fortalt i en annen tråd at man stort sett vil ha Manhattan på venstre side, så krysser fingrene for at det slår inn ;)
 
Back
Top