Originally posted by jens
Principielt er der noget forkert i at man skal betale for at få lov til at købe!
Ja jeg kender godt den TÅBELIGE domsafgørelse.Originally posted by TheDane
Principielt er der noget forkert i at man skal betale for at få lov til at købe!
Delvis enig. Men hvis du bla læser afgørelsen fra Danmark hvor rejsebureauforeningen lagde sag an mod SAS for at fjerne provisionen, så var udfaldet af retsagen at SAS vandt. De har ret til at sælge til agenterne uden at give provision, MEN så skal de også opkræve et rimeligt salgsgebyr selv når de sælger billetterne. Rettens afgørelse sagde at SAS når de sælger en billet på eget fly faktisk har en udgift ved salget og denne merudgift skal opkræves i form af et salgsgebyr hvis de altså vælger at sælge til agenter til nettepris istedet for at give provision som i "gamle" dage.
Originally posted by VC-10
Jeg kan ikke fatte at ikke dette er en del av prisen.
Så lenge det er noe vi ikke kommer utenom, måtte det være mye bedre å inkludere dette i den prisen som kommer opp, så slipper man sure miner på grunn av tillegget. For meg som kunde er det helt uinteressant hva de tar for å utføre jobben. Det er totalprisen jeg er interessert i. Andre ting som kommer i tillegg utover i bestillingen er bare irriterende!!!
VC-10
Ja jeg kender godt den TÅBELIGE domsafgørelse.Originally posted by TheDane
Delvis enig. Men hvis du bla læser afgørelsen fra Danmark hvor rejsebureauforeningen lagde sag an mod SAS for at fjerne provisionen, så var udfaldet af retsagen at SAS vandt. De har ret til at sælge til agenterne uden at give provision, MEN så skal de også opkræve et rimeligt salgsgebyr selv når de sælger billetterne. Rettens afgørelse sagde at SAS når de sælger en billet på eget fly faktisk har en udgift ved salget og denne merudgift skal opkræves i form af et salgsgebyr hvis de altså vælger at sælge til agenter til nettepris istedet for at give provision som i "gamle" dage.
Det virker himmelråbende at en flok forhandlere kan gå til domstolene for at gøre deres konkurrencesituation nemmere.
De (rejsebureauerne) må vise overforkunderne at de skaber en merværdi som det er værd at betale mere for - ikke at deres levenrendør skal påføres konkurrencebegrænsende regler.
Men dette er da vitterlig FAKTA! Gebyret dobles jo...noe som jeg også kommenterte i en annen tråd, og debatten skar i feil retning.....mest sannsynlig fordi det dreide seg om SAS.Originally posted by Scanor
Nei det er ikke det at det er så mye penger. men det "bladlusene" henger seg opp i her er at de kan skrive "sasbraathens DOBLER gebyr for internett bestilling" som er sant.
Det er vinklingen her som er sånn at det settes i mest mulig negativt lys. På en annen side er jo ikke det ett helt ukjent fenomen..
:up: Kunde inte uttryckt det bättre själv!Originally posted by intransfer
Men gleder meg virkelig til REMA kommer med service- og betalingsgebyr. Det blir en sikker vinner blant bank- og flyselskapansatte.
Originally posted by Bengt
MEn även SAS måste väl annonsera ut pris inklusive de avgifter som man inte kan undvika. Det måste ju Ryanair och övriga lågprisflyg göra, åtminstone i Sverige.
Om det nu är tvunget att ta differentiera priserna mot resebyråerna borde väl resebyråerna kunna erhålla bonus mot antalet sålda biljetter av SAS och övriga. Det blir i och för sig misstänkt likt provision, men definitivt konsumentvänligt.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.