Originally posted by dc-8-63
Vel det jeg savner i fra deg og Fly High er en saklige svar...saalangt har det vaert "Crybaby" (sitert Adam Gopnik - the Rookie - (Adam Gopnik er journalist i the New Yorker.....og en journalist jeg setter meget hoeyt)) Naar vi gav flyvelederne som gruppe mere usaklig pepper og angrep enn vi noengang har gitt journalister som gruppe, saa stod flyvelederne paa forumet opp og ga oss en beskrivelse i fra deres synspunkt....det har ikke dere gjort......saa inntil dere tar til skikkelig motmele kommer jeg til aa sitere Adam Gopnik - crybaby!!!!
Saklige svar? På hva? Jeg tillater meg å hevde at en del av kritikken her i forumet er usaklig. I denne sammenhengen gjør jeg det ved å trekke frem en uttalelse fra DY Tech (som enten mener det dypt og inderlig, eller forsøker å slå en morsomhet). Jeg sier fra når jeg føler meg urettferdig behandlet, og synes det er et drøyt stykke å måtte "bevise min uskyld". Folk som hevder at det er lite av usaklige stikkpiller rettet mot journalister her, kan umulig ha fulgt godt med i timen. Dette er forøvrig ikke den første diskusjonen her på forumet der journalistikk er tema.
Men jeg er hardhudet (sikkert p.g.a. yrket!), og aksepterer ikke noe slags cry baby-stempel. Men siter gjerne Gopnik du, om det gleder deg ... (selv om du sannsynligvis fusker litt med siteringen din. Jeg antar Mr. Hero har brukt uttrykket i en eller annen kontekst?)
Edit: Ellers er jeg jo heelt enig med deg i følgende minstekrav til en mediaomtale fra luftfarten: :biggrin
(det eneste jeg savner, er hvilke bus'er generator no. 2 leverer til!)
- Korrekt flytype, hvis det er Boeing forventes ogsaa korrekt operatoer kode (737-505, 767-683 etc.)
- Serienummer
- Tidligere operatoerer
- Korrekt bilde, fortrinnsvis tatt av et forumets eller airpics formuets medlemmer (med korrekt godtgjoerelse innen rimelig tid(jeg venter ennaa paa godtgjoerlesen i fra NTB i for bildet jeg tok av LN-TUA's leveranse flight i fra BFI!!!!!!!!!!))
- Bildet skal vaere av korrekt registrering, med korrekt fargeskjema....
- Bildet skal ogsaa vaere tatt i korresponderende del av landet!
- Spordybde paa venstre nesehjul
- Animasjon, med igjen korrekt flytype, registrering og fargeskjema kreert i Flight Simulator helst med modeller i fra AFG group!
- Baneretning for takeoff
- Opplysninger om eventuelle spottere ved enden av banen